Infografika, a leghatékonyabb marketingeszköz
Az emberiség több mint fele vizuális típus (65%), azaz az észleléshez leginkább a szemüket használják, a megértéshez pedig a vizuális feldolgozást. Előnyben részesítik a vizuális információt, például az ábrákat és a grafikonokat, a könyvekben és az előadásokban pedig a vizuális tartalmat kedvelik. Ezt egyre inkább figyelembe veszik és szem előtt tartják a cégek, vállakozások, és az újfajta megoldás számokban is mérhető eredményeket mutat (amelyet szintén infografikus módon mutahatnak be). Tagadhatatlan: megnőtt az igény az adatok koherens, átlátható és izgalmas bemutatására.
Mi is az az infografika?
Adathalmaz vagy ötletek képi bemutatása, amely igyekszik complex információt adni a közönség számára egy egyszerű, könnyen átlátható, érthető és memorizálható formában.
Megvétózhatatlan érvek
- Az agy az információk 99%-át kiszűri, és csak a maradék 1% jut el az agyunkig. Ebben az 1%-ban vannak az infografikák.
- Az elmúlt 2 év alatt az “infografika” szóra való Google keresés 800%-kal növekedett.
- Azok, akik weboldalukon inforgrafikus megoldásokat is használnak, 12%-kal nagyobb látogatottsággal, olvasottsággal bírnak.
- A közösségi médiában sem semleges a szerepük. Például az elmúlt 1 órában 540 twitter tweet jelent meg a témában, havi szinten pedig 354 ezer tweetet számolhatunk.
Jó tanács a cégeknek, vállalatoknak: a siker érdekében legyenek benne az 1%-ban!
További adatok és a konkrét infografika:
Misley Helga
Forrás: http://neomam.com/blog/infographics-make-great-marketing-tools/