Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

A SEO és a Google+: csak akkor ne használd, ha el szeretnél bújni vásárlóid elől!

→ Balázs
Google & SEO

A Google + jelenleg megbukott mint Facebook tipró konkurens közösségi oldal. Jelenti ez azt, hogy teljesen felesleges?

Google plusz helye a social médiában

Koránt sem!

Ellentétben a Facebookkal a G+ “kihasználása” nem az oldalon való közvetlen értékesítést és az ügyfelek szerzését jelenti. A követőinkkel való kapcsolat tartás sajnos megbukott annak okán, hogy magyar viszonylatokban igen kevesünknek képezi mindennapi részét a G+ használata. Még szerencse viszont, hogy a célpiac döntő többsége által használt kereső a Google a végletekig szinkronba van hozva a fentebb említett közösség oldalával!

Hogy hogyan is leszel ezáltal elérhetőbb, láthatóbb a keresőben jövendőbeli ügyfeleid számára? Nézzük gyorsan a legfontosabb pontokat:

 Jó ha van

Amennyiben létrehozunk vállalkozásunknak Google + céges oldalt és ezt (az itt leírtak szerint) még a weboldalunkkal is összekötjük, akkor az ezentúl publikálásra kerülő tartalmak jobb helyezést érnek el a keresési versenyben. Fokozhatja továbbá eredményességünket ha rendszeresen osztunk meg tartalmat a G+ oldalon. Nem lényegtelen ugyanakkor az a tény sem, hogy az ily módon összekötött céges profil tekintélyes helyet tudhat magáénak a képernyőn egy-egy keresés után. Csináljuk meg hát szépre azt a profilt!

 

pearl jam.png

teslamotors.png

 +1, megérett a meggy

Ha egy tartalom elnyerte tetszésünket, azt a like gomb helyett a +1 funkcióval tudjuk jelezni a Google + világában. A képlet igen egyszerű: minél több +1 – et érdemel ki a szóban forgó tartalom, annál előrébb kerül a találatok listáján. Tégy meg mindent hát hogy látogatóid vallási buzgalommal nyomkodják a weboldaladba vagy blogodba beépített kis +1 ikont.

Kis plusz az AdWords-höz is!

Amennyiben vállalkozásunk már rendelkezik G+ céges oldallal úgy lehetőségünk nyílik AdWords hirdetéseinkhez “közösségi jelzéseket” megjeleníteni. Lényegében nyerünk plusz egy sornyi szöveget mely a követőink számát közvetíti az olvasó felé. Nem hangzik hatalmas dolognak de bizonyítottan növeli a kattintások számát.

Légy helyben!

Amennyiben helyhez kötött vállalkozást vezetsz, legyen az akár egy kertmozi, golfpálya, fodrászat, kocsma vagy cukrászda, abban az esetben fontos hogy jelen legyél a Google térképszofverén, a Maps-en. Ez a pár kattintással elvégezhető folyamat térképes segítséggel fogja ellátni az internetezőt aki így könnyebben rád lelhet.

 

catcafe.png

Véleményem

Úgy gondolom a fenti lépések igazán nem követelnek rengeteg fáradságot és figyelmet ugyanakkor ehhez képest alkalmazásuk a megjelenést és ezáltal az értékesítést igen befolyásolhatják. Mind emellett persze szükség van továbbra is a Facebook nyújtotta vagy bármilyen más, egyéb marketing lehetőségekre de semmiképp ne halasszunk el egy ilyen kézenfekvő  eszközcsokrot mint a Google +.

Rönky Áron