A MarketingInfó interjút közölt Hoffmann Mártával, a TNS Hoffmann piackutató vezérigazgatójával. Hoffmann Márta szerint nagy igény van a nemzeti önazonosságot támogató üzenetekre, termékekre, kommunikációra- erre pedig számos márka biztosan alapozhat.
E mellett viszont számos kutatás érhető el az interneten arról, hogy a magyarok, ha megkérdezik őket, akkor lokálpatrióták, de a vásárláskor már nem a szívük, hanem a pénztárcájuk vezérli őket.
Abban természetesen egyetértünk, hogy a magyar termék reneszánszát éli, és abban is, hogy nagyon sok márka nem, vagy nagyon rosszul használja ki az ebben rejlő lehetőségeket.
Sokszor túlzó, hivalkodó, már-már gagyiba hajló magyarkodással teszik mindezt és a politika nemzeti szimbólumokat elcséplő megnyilvánulásai sem tesznek jót a hazai termékek jelölésének.
Egy út elején tartunk, már nem elegendőek a megszokott szimbólumok a pozicionáláshoz, véleményem szerint egyre szebb megoldásokat fogunk látni az igényes és tudatos márkatulajdonosok részéről.
A teljes cikk itt olvasható: http://www.marketinginfo.hu/