Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Tuti tippek online tartalomfejlesztőknek

→ Balázs

Forrás: http://btl.hu/

Számos cég megragadja a tartalomfejlesztés adta lehetőségeket, azonban többnyire sikertelenül próbálják azt a lead generálás és az értékesítés szolgálatába állítani. Sokaknak az alapokkal is gondjuk van. Íme a 8 legfontosabb tartalomfejlesztési elv, amelyeket a cégek gyakran rosszul alkalmaznak:

1. A tartalom a közönség szolgálata érdekében születik
2. A mennyiség és gyorsaság jól alkalmazható ütőkártyák
3. A tartalom pazarlás „call to action” nélkül
4. Több tartalmat tudsz generálni, mint képzelnéd
5. Nem kell mindent túlszerkeszteni, amit közzéteszel
6. Nem elég a jó tartalom, használni is tudni kell
7. Video tartalmak esetén a sztori és a gyorsaság domináljon, ne vessz el a részletekben
8. Adj lehetőséget a vásárlók, a partnerek és a dolgozóid kezébe egyaránt

Elsőként azonban le kell fektetni azokat a kulcsfontosságú alapelveket, amelyek mentén haladni szeretnénk, mert csak ezután lehet releváns tartalmakat készíteni. És hogy honnan lesz kellő mennyiségű tartalom? Az alábbi 3 kérdés jó eséllyel segíthet a tartalomfejlesztésben. A lényeg: ne görcsölj rá az írásra, viszont mindig légy rá felkészülve, hogy az ötlet bármikor és bárhol megszülethet. Dolgozz, olvass, járj-kelj de mindig legyen nálad egy nootebook vagy egy jegyzettömb és azt fogod észrevenni, hogy az ötletek dőlnek belőled. Ha úgy érzed, nincs mit mondanod légy a saját „terapeutád” és tégy fel magadnak olyan kérdéseket, amelyek biztosan közlésre sarkallnak majd.

1. Milyen kérdések vannak az általad képviselt iparágban, amiket más nem tud megválaszolni? Mondj többet és érdekesebbet, mint a versenytársak és nyert ügyed van.
2. Mi az, amivel majdnem biztos, hogy a „rajongóid” nem értenek veled egyet? Kérdőjelezd meg a megkérdőjelezhetetlent és biztos, hogy elérsz a közönségedhez.
3. Mit gondolsz, mi fog történni a jövőben, olyan, amelyet mások lehetetlennek vagy valószínűtlennek éreznek? Vess fel olyan lehetőségeket, amelyek aztán egy vacsora mellett is témát jelenthetnek és a tartalom arannyá válik.

Szóval kérdezz, és adj válaszokat, és máris teljesíted a content marketing első alapelvét, szolgáld a közösséged és ne a céged. Dodj be megosztó témákat, érdekes felvetéseket, értékes tartalmat, amelyek az offline világban is tovább terjedhetnek. Meg szeretnél győződni róla, hogy a lehető legmagasabb színvonalon állítod cikkeidet a tartalomfejlesztés szolgálatába? Használd a The Ultimate Editing Checklist-et.

(Forrás: 8 Content Marketing Principles Most Companies Get Wrong)