Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Reklámkampánnyal ünnepel a Praktiker

→ Balázs

A Praktiker átfogó országos reklámkampánnyal, illetve áruházi aktivitásokkal ünnepli 15. születésnapját 21 magyarországi üzletében.

A Praktiker intenzív reklámkampánnyal ünnepli 15. születésnapját Magyarországon, s a 21 hazai áruházzal rendelkező barkácslánc visszatér a televízió képernyőire is szpotjaival. A Praktiker TV2, AtMedia és R-time csomagokat vásárolt a barkácsáruházak számára kiemelten fontos májusi időszakban. A szpotkampányt országos óriásplakát kihelyezések, internetes megjelenések és social média aktivitások támogatják, míg az áruházakban termékbemutatókkal kívánják megszólítani a vásárlókat. A Praktiker a kampánytól a vevői elégedettség növekedését és ezáltal a vevőszám emelkedését, valamint piaci pozícióinak megerősödését várja.

A reklámkampányban azok a minőségi termékek kerülnek fókuszba, amelyek bemutatják a Praktiker széles kínálatát és jó ár-érték aránnyal rendelkeznek. A jubileumi évben minden reklámfelületen, így a prospektusokban, katalógusokban és az áruházakban is megjelenik a Praktiker 15 éves logója, amelyhez a „Bevált és megbízható” szlogen társul. A rövid jelmondat azt kívánja üzenni a potenciális vásárlóknak, hogy a Praktiker továbbra is stabilan van jelen a hazai piacon, termékkínálata következetesen a vevői igényekre épül, szolgáltatásai pedig évek óta támogatják a vásárlókat.

Mivel a gazdasági válság és a megszorító intézkedések hatására évről évre csökken a kereslet a barkácsáruházak kínálata iránt Magyarországon, a Praktikernek is módosítani kellett üzleti és marketingstratégiáját. A Praktiker a közeljövőben a tervek szerint kizárólag mini-áruházakat kíván nyitni, miközben felújította és átrendezte 19 nagy alapterületű áruházát. A Praktiker az utóbbi időszakban 15 százalékkal csökkentette kínálatát és polcainak számát, hogy több teret, jobb átláthatóságot biztosítson az egyes termékcsoportoknak, s polcok helyett a palettás kihelyezés is hangsúlyosabb legyen. A szortiment optimalizálása folytatódni fog a jövőben is, hogy a Praktiker minél jobban megfeleljen a vásárlói igényeknek az árukészletével.

A Praktiker 15 évvel ezelőtt, 1998-ban nyitotta meg első áruházát Budapesten, az M3-as kivezető szakaszán. A piacra lépést intenzív terjeszkedés követte, amelynek során a német barkácslánc minden jelentősebb hazai településen, illetve a főváros több forgalmas pontján és Budapest vonzáskörzetében is üzleteket nyitott. Mára a Praktiker áruházak az adott régió lakberendezési és barkács-központjává nőtték ki magukat. 2009-ben a szektorban egyedülálló webshopot nyitott a Praktiker, amely házhoz szállítással vált teljessé. Az internetes áruházban jelenleg mintegy 40 ezer-féle termék érhető el.

Forrás: http://www.mmonline.hu/

A Praktiker webáruházát és a webáruház back office rendszerét cégünk az RBL Marketing fejlesztette és üzemelteti 2008 óta 2012-ig. A Praktiker webáruházat az Országos Kereskedelmi Szövetség a 2009-es év Kereskedelmi Webáruházának választotta, a közönségszavazatok alapján ugyanebben a kategóriában, a 3. helyet nyerte el.

Egyedi webáruház fejlesztésünkről bővebb leírást itt talál: http://www.rblmarketing.hu/egyedi_webaruhaz_fejlesztes.html