Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Pocak lett a legrosszabb reklám

→ Balázs

A Kreatív mai számában olvastam, hogy a Pocak szereplésével készült Danone reklám lett 2012 legrosszabb reklámja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tényleg ez lenne a legrosszabb reklám 2012-ben? Előre jelzem, hogy abszolút nem tetszett, eleinte még irritált is, de idővel irigyelni kezdtem a készítőket.

Először is deklaráljuk, hogy mi a jó reklám: az a jó reklám, amelyik a lehető legkisebb költségvetéssel, a lehető legalacsonyabb terjesztési költséggel, a lehető legtöbb fogyasztót ráveszi, hogy vásároljon.

Pocak teljesítményét nem tudjuk ez alapján megítélni, hiszen nem ismerjük a gyártási költségeket, de az első, az irodában készült spot sem kerülhetett horror összegbe, igaz ennél az Audi reklámnál biztos drágább volt.

Viszont a későbbi spotokban már csak főhősnőnk és Pocak kő-papír-ollózott egy szobában a termékkel. Mivel Pocak hamar mémmé vált, így a további részek is megoldhatóak alacsony költségvetéssel, és ha sikerül újabb kultikus szövegeket írni a reklámokhoz, Pocak mint téma sokáig fenn marad.

Terjesztési költség: erről szintén nem tudunk sokat, csak annyit, hogy a TV-ben sokszor látható, de kiszabadította a szellemet a palackból. Megnyugodtam a rengeteg videó, fotó montázs láttán, hogy nem bennem van a hiba, másokat is ugyan úgy irritál a reklám mint engem. A sok paródiának köszönhetően olyanokhoz is eljutott Pocak híre, akik nem néznek TV-t, nem foglalkoznak azzal, hogy esznek-e bifidus essensist. Lehet, hogy nem a legolcsóbb terjesztésű reklám, de kevés olyan reklám van, ami elmondhatja magáról, hogy ennyire felkeltette volna az internetező közösség érdeklődését.

Vásárlás: ezt sem tudjuk, nem kötötték az orrunkra, ez alapján sem tudunk véleményt mondani.

Tehát a rendelkezésünkre álló információk alapján nem lehet megmondani, hogy jó, vagy rossz reklámmal van-e dolgunk, legfeljebb annyit, hogy tetszik-e vagy sem.

Viszont azt kijelenthető, hogy 2012-ben kevés reklám volt olyan hatással a közösségi oldalak látogatóira, mint Pocak. Én konkrétan egyre sem emlékszem. Nagyon sok embert megmozgatott, napokig a Pocak montázsok, videók ömlöttek a Facebookon, hangosan nevettünk és is beépítettük szókincsünkbe a kő, papír, ollót, és néha visítva kiálltok, hogy aaaaaszaaaalt szilvááás!

Beszélünk róla, reklám 1-1 részlete beépült mindennapjainkba. Ha ez nem jó, akkor micsoda? Hány olyan reklám van, amire egyáltalán nem beszélünk?

 

A kaspó tartóra helyezett mosóporos reklám megvan? Sajnos a termékre konkrétan nem emlékszem…

 

Rönky Balázs