Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Óriási lehetőséget lát a mobilban a Facebook

→ Balázs

A Facebook úgy véli, valószínűleg a mobilalkalmazások generálják majd a “következő nagy innovációs hullámot”. A cég szerint azok komoly lehetőséget kínálnak számára, hogy elmélyítse felhasználói elkötelezettségét.

“Lehet, hogy közhelyként hangzik, de számomra teljesen világosnak tűnik , hogy a közösségi mobilalkalmazások kiépítése lesz a következő nagy innovációs hullám” – nyilatkozta Mike Vernal, a Facebook tervezési igazgatója- a warc.com írása szerint. “Erről még nagyon korai beszélni, hiszen 1 százalékot ha teljesítettünk”- fűzte hozzá.

Az igazgató leszögezte, hogy a közösségi hálózat legnagyobb erősségei a játékok és a viszonylag alapfunkciós megosztó eszközök, ugyanakkor a cég idén megvásárolta a legnépszerűbb mobil- és PC alkalmazásokat, amelyek “a sokszínűség óriási bővülését kínálják”.

“A legnagyobb alkalmazások jóval túlmutatnak a játékokon”- folytatta Vernon.”Ezek közé tartozik az Instagram a fotó-megosztó oldalról, a Spotify és Rdio a zene megosztó oldalról, a Netflix és a Hulu, a videó oldalról és a Nike + vagy az Endomondo a fitnesz és futás oldalról. ” Ez az eltolódás egy stratégiai változást tükröz a Facebook- nál, mivel a vállalat arra törekszik, hogy tagjai megosszák az információikat, megosszák a cikkeket amelyeket elolvastak, a filmet amelyet megnéztek, vagy a tevékenységet, amelyben részt vettek.

“Hosszabb távon már biztosan elfogulttá váltunk”- hívta fel a figyelmet. A Facebook így próbál a felhasználóknak eszközöket adni, hogy “minél eseménydúsabb történeteket meséljenek”, valamint hogy érdeklődésüknek megfelelő anyagokat találjanak a könyvektől a turisztikai látványosságokig terjedően. “A mobil alkalmazások lehetőséget adnak, a gyakoribb napi használatra,” mondta Vernal. A PC-k kitűnően kiegészítik őket, mivel az alkalmazások böngészése hatékonyabb általuk, például a Facebook esetén- miközben a mobil látogatók gyakran “véget nem érően görgetik” saját hírcsatornájukat, hiszen az alkalmazásokat meg kell jelölni ezen útvonalon keresztül.

A Facebook idén júniusban indította el saját “Alkalmazás Központját” , amelynek célja nem kizárólag az, hogy elérje az Apple és a Google ehhez hasonló egységeinek méretét, hanem, hogy a leghatékonyabban szolgálja a felhasználókat. Az alkalmazástároló körülbelül napi 180 millió kattintást jegyez.

Forrás: http://www.marketinginfo.hu/