Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Nyilvános az MT marketingterve

→ Balázs

A Magyar Turizmus szakmai nyílt napot tartott november 28-án a VAM Design Centerben azzal a céllal, hogy jövő évi marketingtevékenységét közvetlenül mutassa be szakmai partnereinek – írja a Turizmus Online.

A Magyar Turizmus Zrt. (MT) a VAM Design Centerben mutatta be szakmai közönségének a jövő évi marketingtervét. A közel 700 fős rendezvényen Denéné Tóth Marianna vezérigazgató hangsúlyozta, hogy az országpromóció kiemelt kormányzati feladat és fontos cél, hogy hazánkról egységes és pozitív képet alakítsunk ki, egy irányba mutató marketingtevékenységgel. A társaság turisztikai marketingtervét Horváth Gergely turisztikai vezérigazgató-helyettes prezentálta – írja a Turizmus Online..

A 2007-es csúcsévhez viszonyítva a magyar turizmus 2,4 százalékos növekedést mutat. A vendégek száma megközelíti a 8 milliót (7,3 százalékos növekedés), a vendégéjszakák száma pedig a 20,6 milliót (5,4 százalékos növekedés). A nagyobb vendégforgalom nagyobb kapacitáson is oszlik meg. A fogyasztói árindex 22,2 százalék, a bevételek pedig 16,1 százalékot javultak. A belföldi vendégek száma a 2007-es szint fölé növekedett az idei évben, a honfitársaink által eltöltött vendégéjszakák száma pedig meghaladja a 10 milliót. A beutazó forgalom jelentősen bővült, ennek nagy része, 60 százaléka azonban még mindig Budapesten realizálódik.

A légiforgalom teljes átalakuláson megy keresztül, korábban a Budapest Airport forgalmának 38 százalékát a Malév adta, amelyből 19 százalék volt átutazó, most a számtalan fapados légitársaság megjelenésével a reptéri forgalom mindössze 5 százalékkal marad el a tavalyihoz képest. Magyarország megközelíthetősége a beutazás szempontjából nem romlott, viszont egy teljesen más típusú vendégkör érkezik hazánkba ezekkel a járatokkal. Horváth Gergely hangsúlyozta a szezon elnyújtásának fontosságát, örvendetes, hogy a külföldi forgalom már nem kizárólag a főszezonra koncentrálódik, nőtt a szezonon kívüli beutazók száma.

A MICE szegmenst érzékenyen érintette a Malév kiesése, az átrendeződés. Ennek ellenére az ICCA rangsorában a 11. helyet szerezte meg Budapest, ami a szolgáltatási minőségnek és a jó áraknak egyaránt köszönhető. A MICE szegmens erősítésére szoros együttműködésbe kezdett az MT a Magyar Beutaztatók Szövetségével (MABEUSZ) és a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével (MSZÉSZ).

Budapest szerepe még mindig nagyon erős, a legtöbb külföldi vendég ide érkezik. A Budapest-Közép-Dunavidéki régióban a külföldi turisták aránya 82 százalék, azonban egyre inkább felfedezik maguknak a magyar vidéket is, Észak-Alföldön 33,8 százalék, a Balatonon 39 százalék, Nyugat-Magyarországon 49,2 százalék a külföldi vendégek aránya.

A 2012-es év sikeres akcióiról is esett szó, hiszen ezekből fognak táplálkozni a jövő évi tervek. Ilyen péládul az újabb és újabb feltörekvő piacok felé nyitás, a nemzetközi együttműködések (ETC, V4), a Prémium Magyar Napok, a Study Tour Pályázati Alap, a MICE- illetve Sport nagyköveti program, valamint a 2 nagy termékkampány, a Budapest Winter Invitation, illetve a Nyugat-Magyarországi termálút. A 2012 őszén új portál indult, amely két alapvető funkciót valósít meg: nagy háttérképeivel élményeket közvetít, felkelti az utazás iránti vágyat, másrészt a vágyott utazás részletei azonnal beállíthatók, elmenthetők és megoszthatók az utazásszervező segítségével. A webes tartalmakat folyamatosan optimalizálja mobil eszközökre is a társaság, továbbá fokozza jelenlétét a közösségi média oldalakon is.

A belföldi kommunikáció 3 szinten zajlik:

Az imázskommunikáció, az összetett Magyarország-márkát hivatott megismertetni a lakossággal. A hazai termék- és régiós aktivitást is keretbe foglalja majd a külpiacokon folytatottnak megfelelő image-kommunikáció, mely ugyanazt az összetett Magyarország-márkát hívatott megismertetni és felépíteni itthon is, mint külföldön.Az országos stratégiai termékkampányok célja a belföldi turizmus ösztönzése. Tervezésükkor meghatározó, hogy az egyes turisztikai termékek az év mely időszakában képesek a legtöbb turista mobilizálására. A Regionális termékkampányok célja a szolgáltatói ajánlatok népszerűsítése. Az időzített termékkampányok alatt futnak a szolgáltatói ajánlat-csomagokat közvetítő regionális kampányok, szintén szezonalitás alapú időzítéssel. A regionális kampányok feladata az országos kampányok hatására belföldi utazásához információt kereső turista, jellemzően helyi ajánlatokkal (például szálláslehetőségek, programok, szolgáltatások) való ellátása.

A külföldi lakossági kommunikáció a belföldi kommunikációhoz hasonlóan három szinten történik:

központi stratégiai kampányok, melyek célja az országmárka építése;központi taktikai termékkommunikáció, a Budapest Winter Invitation kampányra alapozva;külképviseleti piac-specifikus kampányok, melyek biztosítják a stratégiai kampányok révén épített ismertség fenntartását, továbbá termékajánlataik révén aktuális utazási ötletet, motivációt kínálnak főbb piacainkon.

A kiemelt stratégiai termékek a belföldi marketingkommunikációban:

  • egészségturizmus
  • vízparti turizmus és kultúra (fesztiválok)
  • bor és gasztronómiai turizmus
  • aktív és ökoturizmus

A külföldi marketingkommunikációban:

  • Budapest
  • Balaton
  • Egészségturizmus (gyógyturizmus és wellness turizmus)
  • Hivatásturizmus (MICE)
  • Fesztiválok

A vezérigazgató-helyettes ismertette a kiemelt nemzetközi aktivitásokat, a megújult weboldalt, a hagyományos és új eszközöket. Végezetül sikeresnek ítélte a SZÉP Kártyát, amelyet október végéig 18 000 munkáltató adott 755 ezer dolgozójának. A kártyára érkezett feltöltések összege megjaladja a 60,6 milliárd forintot, amelyből eddig 34,4 milliárdot költöttek el a közel 39 000 elfogadóhelyen.

A marketingterv bemutatását követően átadták a „Magyarország Gyerekszemmel” rajzpályázat díjait, majd szakmai panelbeszélgetésekre és workshopokra is sor került. A panelbeszélgetések hivatásturizmus, egészségturizmus, kulturális turizmus és csúcsgasztronómia témában zajlottak, a workshopok során pedig egyrészt különleges turisztikai szolgáltatók mutatkoztak be az MT külképviselői és régiós vezetői számára, másrészt az MT különböző részlegeinek munkatársai folytattak tárgyalásokat a hazai turisztikai szakma képviselőivel.

(forrás: Turizmus Online )