Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Megújuló hirdetések a Facebookon

→ Balázs

A legnagyobb közösségi oldalon a hirdetők ezentúl mobilplatformok szerint is hirdethetnek, ezáltal reklámjaikkal célzottabban érhetik el a célcsoportjukat.

A Facebook egyik legnagyobb kihívása a tőzsdére lépés után a mobilpiacon való teljesítményének javítása volt. A cég az elmúlt néhány hónapban jelentősen javított pozícióján, bár egyesek szerint még így is elmaradt konkurensei mögött.

A közösségi háló nemrég újra a mobilalkalmazások fejlesztése felé fordult, elvetve a korábban favorizált html5 megoldásokat, és ezzel a lépéssel megnyitotta az utat a kifinomultabb célzott hirdetések felé. A legutóbbi frissítések folyamán a Facebook lehetőséget nyitott arra, hogy a fejlesztők és a hirdetők meghatározzák, milyen operációs rendszeren és hogyan jelenjenek meg hirdetéseik – olvasható

A megoldás abban segítheti a fejlesztőket, hogy nem ajánljanak feleslegesen Android-alkalmazásokat valakinek, aki iPhone-ról jelentkezik be, de további lehetőségeket is nyújthat a hirdetések elhelyezésében.

Szűkítés eddig is létezett, most azonban a fejlesztők nem csupán az egyes operációs rendszerek szerint válogathatnak, hanem tovább szűkíthetik a lehetőségeket. A kiszivárgott képernyőképek alapján egyelőre úgy tűnik, a rendszer csupán az Android és az iOS között tesz különbséget, igaz, az utóbbi esetben további választási lehetőségeket ajánl fel.

Így elképzelhető, hogy a hirdetők iPod-, iPad- vagy iPhone-tulajdonosokat célozzanak meg, és a jövőben akár a különböző androidos készülékek között is különbséget tudnak tenni.

Egyelőre erre a két platformra koncentrál a Facebook, kimaradt a Windows Phone, a Symbian, illetve a BlackBerry OS. A közösségi oldal hirdetői számára természetesen nagy segítség lesz, ha képesek lesznek kiszűrni a fölösleges reklámokat, növelve a hatékonyságot. A telefonok és egyéb készülékek alapján való megkülönböztetésnek pedig gazdasági szempontból is van létjogosultsága, hiszen a Forrester egyik legutóbbi felmérése szerint az iPhone-t használó amerikai háztartások átlagosan 16 ezer dollárral magasabb az éves bevételük, mint az Androidot használóknak – írta az itbusiness.hu.

 

Forrás: http://www.mmonline.hu/