Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Ki nyeri a lájkháborút?

→ Balázs

A Forrester kutatóintézet a Google és a Facebook marketingstratégiáit hasonlította össze és megtippelte a győztes “személyét”. 

 

A kiindulópont, hogy a digitális óriások a hirdetőik reklámjaiból élnek. Az intézet megállapítása szerint a Google a “célvezérelt”, míg a Facebook a “vonzalomvezérelt” marketingre helyezi a hangsúlyt.

A technológiai és marketingcég szerint a Google cél- központúsága az AdWords hirdetései terén nyilvánul meg a leglátványosabban: “Aki új TV-t keres és a rendszerben rákeres a “síkképernyős TV” kifejezésre, a hirdetések a lekérdezésnek pontosan megfelelve jelennek meg. A vonzalmi- marketing zavarosabb: ha a vásárlónak a Facebookon megtetszik egy Samsung termék, elképzelhető, hogy a kellemes benyomás miatt vesz egy Samsung TV-t”- kommentálnak a tanulmányban.

Az intézet szerint a “vonzalmi adatbázist” a Facebook és a hasonló szereplők, marketingjük Szent Gráljaként kezelik, ám a Forrester szerint – megdöbbentő módon- a közösségi óriás ezzel a stratégiával nem kerülhet ki győztesként.

Bár a Facebook-nak felhasználói érzelmeiről, vonzalmairól több adat van birtokában, mint bármely más cégnek, a Google -látszólag- jóval szárazabb adatai sokkal szélesebb körű közösségi cselekvéshez segíthetik a céget. Annak ellenére, hogy a Facebook- nak hamarabb sikerült profitábilissá tenni adatbázis- arzenálját. A keresőóriás három fő erőssége az adatelemzési jártasság, a hirdetésmegjelenések számossága és az a tény, hogy sokkal tágabb körű digitális portfólió adatait kezeli.

“A Google csal! Bár a legnagyobb közösségi hálózat többmilliárdos felhasználói tagsága mellett a 800 milliós YouTube látogatói és az 500 milliós Gmail felhasználói közösség kisebb falat, a Google nem csak a saját oldalain és szolgáltatásaiban fér hozzá adatokhoz, hanem a teljes keresési indexben, amely magában foglal szinte minden nyilvánosan kihelyezett online tartalmat, többmilliárd bloghozzászólást, és majdnem minden Twitter-es postot” (sőt a felhasználók rendelkezésétől függően egyes privát Facebook postokat is- a szerk.)- érvelnek. Hozzáfűzik azt is, hogy a keresőóriás egyre jobban teljesít a “big data” adatok feldolgozásában.

A Forrester jóslata szerint a Google, a jövőben akkora reklámszereplő lesz, hogy az “offline” hirdetési szegmensben is nagy súllyal jelenik majd meg- írja a venturebeat.com.

Forrás: http://www.marketinginfo.hu/