A Google Anayltics-et nézegettem a minap. Nyugis estém volt, jó zene szólt a TV-ből, a napi teendőimet kipipáltam, érdekességeket kerestem és találtam is.
Sok cikket lehet olvasni az un. long tail optimalizálásról keresőtalálatokról. És igazuk van, érdemes kilógni a sorból és olyan keresőszavakat is elhinteni az oldalainkon, amikre tömegek nem érkeznek, de 1-1 fontos megkeresés „beeshet”.
A képen látható 1 azaz 1 darab látogató az „internet intranet üzemeltetés” kulcsszó kombinációra keresve érkezett az oldalunkra. A konverzió 100%-os volt, azonnal felhívott, majd másnap az első e-mail váltás is megtörtént, most várjuk, mi lesz a következő lépés. Amit jelenleg elmondhatok: egy nagy vállalat keres intranet üzemeltető partnert és az optimalizálásunknak* köszönhetően most benne vagyunk a kalapban.
Rönky Balázs
*eredetileg azt írtam, hogy „hosszú farkunknak köszönhetően”, de ez a kulcsszó páros kétségkívül sok látogatót hozott volna, de nem a releváns célcsoportot.