Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Milyen gyakran érdemes posztolni a Facebookra? Naponta vagy havonta?

→ Balázs

Hogy milyen gyakran posztolj Facebook oldaladra? Nos, az attól függ!

Tudom, tudom…most csuklanak a családban a felmenőim, de az igazság az, hogy ez a válasz egyáltalán nem helytelen.

 

A válasz függhet a követőid életkorától, érdeklődésüktől, internetezési szokásaiktól és még mi egymástól. De ez nem jelenti azt, hogy ne vizsgálhatnánk a rajongók száma, a posztolási gyakoriság, és a kattintások aránya közötti összefüggéseket.

Ez a gyakorisági kérdés egyre égetőbb, hiszen már távolról sem olyan könnyű megjelennünk követőink üzenő falán mint, mint pár évvel ezelőtt az Aranykorban. (Mi például  a termelőtől.hu oldalunkon futtatott kvíz játékunkkal 45 000 rajongóra tettünk szert néhány nap alatt).

 

1500 post / nap

Mikor követőink belépnek adatlapjukra, elönti őket a posztok és tartalmak végeláthatatlan tömege.

Körülbelül 1500, az ismerősöktől és a követett oldalaktól való posztnak kellene megjelennie egy átlagos felhasználó üzenőfalán, ha minden neki szóló tartalomról értesülni szeretne. Nap mint nap!

Legtöbbünk azonban nem szakít elég időt ennyi tartalom átfésülésére, így közel biztos, hogy nem értesülünk (se mi, se az általunk üzemeltetett oldalaink rajongói) minden fontos frissítésről.

 

És ha gyakrabban posztolunk, akkor több rajongót érünk el?

A HubSpot által készített felmérés több mint 13 000 felhasználó szokásait összesíti. Ezen számok tudatában már pontosabb következtetéseket vonhatunk le arról, hogy egy hónapban hányszor érdemes posztolnunk rajongóink felé.

 

Hogyan befolyásolja a posztolási gyakoriság az átkattintási arányt?

Az alábbi diagram a vizsgált oldalak által posztolt mennyiséget mutatja hónapra bontva. Fontos azonban már megfigyelni mennyire is függnek az kattintási mutatók a követők számától.

A nagyobb követő számmal rendelkező oldalak nagyobb interakció elérésére képesek minden egyes posztjukkal, mint a lényegesebben kisebb rajongói táborral rendelkezők.

Egyedül a több mint 10 001 követővel rendelkező oldalaknál volt igaz a gondolat, miszerint több poszt, több átkattintás.

Érdekes megfigyelnünk, hogy nem sokban tért el az átkattintási arányuk, mikor havonta több mint 61-et és mikor kevesebb mint 5-öt posztoltak.

 

Azon oldalaknak viszont akik 10 001-nél kevesebb követővel rendelkeznek kifejezetten kártékony ezen mennyiségi stratégia. Jól látható hogy ezen oldalak esetében a legideálisabb a havi maximum 5 poszt. Ezen mennyiségen felül, nagy átlagban, már az átkattintási arány fogja bánni.

 

Hogy miért történik ez?

Ahogy az oldalakról származó tartalmak mennyisége nőtt, úgy nőtt az oldalak közti versengés is a követő üzenő falán elfoglalandó helyért.

Az eredmény pedig?

A túlzsúfoltságnak köszönhető kevesebb kattintási arány.

A tanulság pedig?!

Ne fojtsd meg követőid az általad megosztott információk áradatával és ügyelj a közzétett tartalom minőségére is.

Más szavakkal, a minőségi tartalom mindig legyen a mennyiség felett!

Többé ne mindenkihez próbálj egy posztban szólni. Igyekezz azoknak releváns tartalmat gyártani akiket tényleg, hosszútávon el szeretnél érni.

Rönky Áron & Nagy Nándor