A fenti kérdésre egyenlőre nincs egyértelmű válasz.
Még egy jó ideig nem is lesz!
A Snapchat még viszonylag igen fiatal startupként ismeretes, ám az már most látszik, hogy az alkotók nem fognak megállni az alap felállásnál. Kiegészítő, extra szolgáltatásokkal még sokoldalúbbá és közkedveltebbé fogják tenni, a Facebookról elpártoló fiatalok számára már amúgy is alapnak számító alkalmazást.
Gyorstalpaló
Ha még életedben nem láttad a fenti sárga ködbe burkolózó kis szellemet, ne ijedj meg! Jómagam is újításként éltem meg ennek az alkalmazásnak a megjelenését, és soha eddig az alkalmazások terén nem tapasztalt hozzánemértéssel vettetem magam bele az ismeretlenbe.
Spoiler!
Ennek is van/lesz értelme!
No de jöjjön első körben a száraz történelem:
A Snapchat története dióhéjban, mert úgy is törlődik
Még 2011 szeptemberében indította el három stanfordi egyetemista a Snapchat első verzióját, melyet akkor még Picaboo-ként lehetett ismerni.
Az alkalmazás célja nem más volt mint hogy a képes kommunikációt a teljes általánosságba emelje.
Ne csak a szép és tökéletes alkalmakat örökítsük meg, legyünk spontánnak és életünk bármely helyzetét osszuk meg barátainkkal képek formájában ha szeretnénk, “következmények nélkül”!
A következmények nélküliséget itt az alkalmazás azon lényegi funkciójára értettem mely a fotók automatikus törlését jelenti.
Bizony!
Az elkészített fotókat ismerőseink csak meghatározott ideig láthatják.
Utána minden remekmű “törlődik”.
(Természetesen nem, csak a fájl kiterjesztése lesz átnevezve, így a hozzáértők számára minden itt megjelenő tartalom, lementhető is lesz. Ez az amivel a felhasználók többsége már nem számol.)
Véleményem szerint ettől az elsőnek értelmetlennek tűnő funkciótól lett annyira sikeres a Snapchat a fiatalok körében.
Az élményeket gyorsan megörökítjük, elküldjük barátainknak, akik egyfajta állapot frissítésként értelmezik és nem a kép minőségét nézik, hanem az általa hordozott üzenetét. A képes, videós kommunikáció így egyszerűbb, gyorsabb és helyenként szórakoztatóbb is.
Hol vannak a reklámok? Honnan jön a pénz?
Nah, ez az ami most kezd kikristályosodni a Snapchatnél!
A program nagyszerű, az emberek szeretik és használják, de a tulajdonosok pénzt még nem kerestek vele. Kereshettek volna, nem is keveset, ha eladják a Snapchatet a Facebooknak. De ők nemet mondtak.
A probléma orvoslására a Snapchatnek több ötlete is volt.
Első körben tavaly novemberében még a Facebook előtt bevezették a pénz küldő szolgáltatásukat, a Snapcash-t.
Az üzenet törlődik, a pénz küldődik
Az újítás keretein belül a felhasználók megadva bankkártya adataikat, könnyen és egyszerűen utalhatnak pénzt ismerőseiknek.
Ugyanezt énekelve meghallgathatja az alábbi videón!
Hogy a reklámnak is helyet adjanak, egy plusz oldallal toldották meg az eddigi felhasználói felületet:
Videók egy helyen
A Discover lap egy gyűjtő felület, ahol pár cég videós tartalma található.
Vegyük például a CNN-t. Ha rábökünk a az ő logójukat tartalmazó kis piros körre, egy rövid videós üdvözlésben lesz részünk.
Ezt követően néhány vezető hír mozgóképes megjelenítést láthatjuk. Ha egy adott hír jobban érdekel minket, a hozzájuk tartozó videós vagy szöveges tartalommal olthatjuk tudásszomjunk.
Ezen felül egy újabb trend is kialakulóban van.
Az Our Story lapon, ahol barátaink megosztott képeit láthatjuk, mostanában ország/város imázs snap csokrok találhatók.
Ezen összevágott snapek általában egy adott város vagy esemény népszerűsítéséül szolgálnak.
A felhasználók maguk, a reklám arcai.
A Snapchat titkos fegyvere
Az app legnagyszerűbb tulajdonságát azonban mégsem ezek a funkciók adják. Szerintem ami miatt a későbbiekben még igen hatásos reklám felület lehet, az a kezelési módja miatt lesz.
Már azáltal, hogy a tartalom csak egy meghatározott ideig elérhető, akaratlanul is jobban odaszögezi az embert a kijelző elé. Mindezt megfejelték azzal a kulcsfontosságú aprósággal, hogy a megnyitott tartalom csakis addig jeleníthető meg, míg a fogadó fél ujja végig a kijelzőn pihen. Ezáltal már szinte lehetetlen, hogy bármit elmulasszunk ami a kijelzőn lejátszódik.
Nem nagy ördöngösség, mégis koncentráltabb, teljesebb figyelmet kap meg a tartalmat megosztó, mint egy átléptethető videó vagy egy kilőhető popup reklám esetében.
Hogy mi a következő lépés a tinikedvenc cégtől még kérdéses.
Az, hogy viszont továbbra sem adják be derekukat a kék nagy testvér felvásárlási szándékának, valami nagyot sejtet a háttérben!
Rönky Áron