Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Mi a Snapchat? Egyáltalán mire való?

→ Balázs

A fenti kérdésre egyenlőre nincs egyértelmű válasz.

Még egy jó ideig nem is lesz!

A Snapchat még viszonylag igen fiatal startupként ismeretes, ám az már most látszik, hogy az alkotók nem fognak megállni az alap felállásnál. Kiegészítő, extra szolgáltatásokkal még sokoldalúbbá és közkedveltebbé fogják tenni, a Facebookról elpártoló fiatalok számára már amúgy is alapnak számító alkalmazást.

Gyorstalpaló

snapchat1.jpg

 

Ha még életedben nem láttad a fenti sárga ködbe burkolózó kis szellemet, ne ijedj meg! Jómagam is újításként éltem meg ennek az alkalmazásnak a megjelenését, és soha eddig az alkalmazások terén nem tapasztalt hozzánemértéssel vettetem magam bele az ismeretlenbe.

Spoiler!

Ennek is van/lesz értelme!

No de jöjjön első körben a száraz történelem:

A Snapchat története dióhéjban, mert úgy is törlődik

Még 2011 szeptemberében indította el három stanfordi egyetemista a Snapchat első verzióját, melyet akkor még Picaboo-ként lehetett ismerni.

Az alkalmazás célja nem más volt mint hogy a képes kommunikációt a teljes általánosságba emelje.

Ne csak a szép és tökéletes alkalmakat örökítsük meg, legyünk spontánnak és életünk bármely helyzetét osszuk meg barátainkkal képek formájában ha szeretnénk, “következmények nélkül”!

A következmények nélküliséget itt az alkalmazás azon lényegi funkciójára értettem mely a fotók automatikus törlését jelenti.

Bizony!

Az elkészített fotókat ismerőseink csak meghatározott ideig láthatják.

Utána minden remekmű “törlődik”.

(Természetesen nem, csak a fájl kiterjesztése lesz átnevezve, így a hozzáértők számára minden itt megjelenő tartalom, lementhető is lesz. Ez az amivel a felhasználók többsége már nem számol.)

Véleményem szerint ettől az elsőnek értelmetlennek tűnő funkciótól lett annyira sikeres a Snapchat a fiatalok körében.

Az élményeket gyorsan megörökítjük, elküldjük barátainknak, akik egyfajta állapot frissítésként értelmezik és nem a kép minőségét nézik, hanem az általa hordozott üzenetét. A képes, videós kommunikáció így egyszerűbb, gyorsabb és helyenként szórakoztatóbb is.

Hol vannak a reklámok? Honnan jön a pénz?

Nah, ez az ami most kezd kikristályosodni a Snapchatnél!

A program nagyszerű, az emberek szeretik és használják, de a tulajdonosok pénzt még nem kerestek vele. Kereshettek volna, nem is keveset, ha eladják a Snapchatet a Facebooknak. De ők nemet mondtak.

A probléma orvoslására a Snapchatnek több ötlete is volt.

Első körben tavaly novemberében még a Facebook előtt bevezették a pénz küldő szolgáltatásukat, a Snapcash-t.

Az üzenet törlődik, a pénz küldődik

snapchat2.jpg

 

Az újítás keretein belül a felhasználók megadva bankkártya adataikat, könnyen és egyszerűen utalhatnak pénzt ismerőseiknek.

 

Ugyanezt énekelve meghallgathatja az alábbi videón!

 

 

Hogy a reklámnak is helyet adjanak, egy plusz oldallal toldották meg az eddigi felhasználói felületet:

 

snapchat3.png

 

Videók egy helyen

A Discover lap egy gyűjtő felület, ahol pár cég videós tartalma található.

Vegyük például a CNN-t. Ha rábökünk a az ő logójukat tartalmazó kis piros körre, egy rövid videós üdvözlésben lesz részünk.

Ezt követően néhány vezető hír mozgóképes megjelenítést láthatjuk. Ha egy adott hír jobban érdekel minket, a hozzájuk tartozó videós vagy szöveges tartalommal olthatjuk tudásszomjunk.

 

snapchat4.jpg

 

Ezen felül egy újabb trend is kialakulóban van.

snapchat5.png

Az Our Story lapon, ahol barátaink megosztott képeit láthatjuk, mostanában ország/város imázs snap csokrok találhatók.

Ezen összevágott snapek általában egy adott város vagy esemény népszerűsítéséül szolgálnak.

A felhasználók maguk, a reklám arcai.

A Snapchat titkos fegyvere

Az app legnagyszerűbb tulajdonságát azonban mégsem ezek a funkciók adják. Szerintem ami miatt a későbbiekben még igen hatásos reklám felület lehet, az a kezelési módja miatt lesz.

Már azáltal, hogy a tartalom csak egy meghatározott ideig elérhető, akaratlanul is jobban odaszögezi az embert a kijelző elé. Mindezt megfejelték azzal a kulcsfontosságú aprósággal, hogy a megnyitott tartalom csakis addig jeleníthető meg, míg a fogadó fél ujja végig a kijelzőn pihen. Ezáltal már szinte lehetetlen, hogy bármit elmulasszunk ami a kijelzőn lejátszódik.

Nem nagy ördöngösség, mégis koncentráltabb, teljesebb figyelmet kap meg a tartalmat megosztó, mint egy átléptethető videó vagy egy kilőhető popup reklám esetében.

Hogy mi a következő lépés a tinikedvenc cégtől még kérdéses.

Az, hogy viszont továbbra sem adják be derekukat a kék nagy testvér felvásárlási szándékának, valami nagyot sejtet a háttérben!

 

Rönky Áron