Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

2 hónap alatt 4,7%-al nőtt a mobil barát oldalak száma

→ Balázs

A Google statisztikái szerint ma 4,7%-al több mobil barát weboldalt indexelt, mint két hónappal ezelőtt.

Úgy látszik a két hónappal ezelőtt bejelentett algoritmus változtatás híre, amit tegnap a Google élesített is, a weboldal tulajdonosokat, webfejlesztőket arra ösztönözte, hogy lépjenek, ne várják meg, míg weboldaluk hátrébb kerül a keresőkben a mobil eszközökről indított keresésekkor.

Sok vagy kevés a 4,7%?

Így kimondva kevésnek tűnik, de ne felejtsük el, a Google irdatlan mennyiségű weboldalt tárol adatbázisában, így ez a 4,7% nagyon nagy szám lehet. Kíváncsi vagyok milyen számokat publikál, milyen további növekedésre mutat majd a Google pár hónap múlva.

Miért baj, ha nem mobil barát az oldalunk?

Ahogy azt tegnapi cikkünkben is megírtuk, a Google átalakította a mobil eszközökről indított keresési algoritmusát. Az átalakítás célja, hogy azok a felhasználók, akik mobil eszközről böngésznek, keresnek, olyan keresési találatokat kapjanak, ami mobil barát módon jelenik meg számukra.

Ennek érdekében az ilyen kereséseknél a mobil barát oldalak kerülnek előre, míg a nem mobil barát oldalak hátrébb sorolódnak a keresési találatok között.

Ez drasztikus mértékben megváltoztatja az eddigi organikus keresési találati listát. Sok cég, aki eddig benne volt az első 10 keresési találatban, de nem mobil barát az oldaluk, könnyen kikerülhetnek az első, sőt akár az első 20 találati eredményt mutató listából.

Ez pedig egyet jelent a mobilról érkező látogatók elvesztésével.Sőt!

Ha ehhez hozzátesszük azt a tényt is, hogy a mobilról böngésző látogatók aktívabbak, nagyobb hajlandóságot mutatnak a vásárlásra, még érzékenyebben fogja érinteni a nem mobil oldallal rendelkező cégeket.

Melyik oldal a mobil barát?

Az, amelyiket a Google mobil barátnak lát. Ilyen a responsive oldalak többsége, vagy azok az oldalak, amelyek rendelkeznek mobil verzióval is (a kettő nem ugyan az), és van néhány olyan egyszerű oldal is, amelyik átalakítás nélkül is megfelelhet a Google szempontrendszerének.

A Google egy teszt felületet is a rendelkezésünkre bocsájt, amibe ha beírjuk weboldalunk linkjét, magyarul, közérthetően elmondja, hogy mobil barátnak látja-e oldalunkat vagy sem. Ha nem, a Google segít bennünket, felsorolja azokat a hibákat, amiket érdemes javítani.

Mikor nem mobil barát egy oldal?

  • Ha a betűméret túl kicsi az olvasáshoz
  • Ha a linkek túl közel vannak egymáshoz
  • Ha a tartalom szélesebb a képernyőnél
  • Ha a mobilos látható terület nincs beállítva
  • Ha túl lassan töltődik be az oldal

Mindenkinek érdemes mobil barát oldalt készítenie?

A rövid válasz, hogy igen. Előbb-utóbb mindenképpen. Bár a nemzetközi számoktól még messze vagyunk, de a hazai statisztikák is azt mutatják, hogy

  • egyre több okos telefont és tabletet értékesítenek
  • egyre több telefonhoz adnak el mobil internet hozzáférés
  • egyre többen és egyre többször interneteznek mobil telefonról

Tehát ha ma a látogatóink csak 5% látogatja weboldalunkat, ez a szám hamarosan 10, majd akár 15% is lehet. Már ha megtalálnak bennünket a keresőkben.

Ezért veszélyes nem lépni és halogatni weboldalunk mobil baráttá átalakítását, mert nem csak elveszítünk 5% látogatót, de kimaradunk a növekedésből, és esélyt adunk a konkurenciának.

Mit kell Önnek ellenőriznie?


(Google Analytics > Közönség > Mobil > Áttekintés)

Miben tudunk Önnek segíteni?

  • Megvizsgáljuk, hogy mobil barát-e az oldala
  • Megnézzük a Gooble Analyticsben, hogy jelenleg hányan látogatják weboldalát mobilról
  • Megvizsgáljuk weboldala üzleti potenciálját, hogy ajánlatunkkor olyan megoldást javasoljunk, ami megtérül Önnek. Tudjuk, hogy nem mindenki tud kigazdálkodni több 100 000 Ft-ot forgalmából, ennek megfelelően adunk ajánlatot.
  • Ajánlatot adunk weboldala mobil baráttá történő átalakítására, vagy ha olcsóbb, akkor új weboldal készítésére.

Mi lesz, ha nem változtat weboldalán? Összefoglalom:

  • Elveszíti jelenlegi mobilról érkező látogatóit
  • Nem találják meg az új látogatók sem
  • Csökken a megkeresések száma, üzletet veszít
  • A konkurenciát előnyhöz juttatja

 

Ha nem fér be a képernyőbe weboldala, találati listába sem fog!

 

Írjon nekem, és 3 munkanapon belül elkészítjük a vállalkozásának megfelelő ajánlatot.

 

Rönky Balázs

ronky.balazs@rblmarketing.hu

 

Ha kérdése volna, keressen, ossza meg velem: 06 30 6 803903