A comScore kutatócég legújabb adatai szerint az amerikaiak, a 2012 november- decemberi időszakban 42,3 milliárd dollárt költöttek weben keresztül fogyasztási cikkekre- ez pedig a valaha mért legnagyobb eredmény.
Ez az első alkalom, hogy az online kiadások meghaladták a 40 milliárd dollárt, az ünnepi szezonban- írja a Mashable.com. A comScore adatai körülbelül 1 millió amerikai internet-felhasználó tevékenységének nyomon követésén alapulnak, a csoport a webes forgalmat és a tranzakciós folyamatokat egyaránt vizsgálta.
Az Egyesült Államok e-kereskedelme, ez alapján 14%-kal növekedett 2011 óta- akkor a karácsonyi időszakban 37,2 milliárd dollárnyi eladást produkáltak az online platformok. A tavalyi ünnepi rekord ugyanakkor némileg elmarad a comScore várakozásaitól, amely előzetesen mintegy 43,4 milliárdnyi költést prognosztizált.
A kutatócég szerint a növekedési ráta szép eredményt jelent az offline csatornákkal összehasonlítva. A tény azonban, hogy az eredmények kissé elmaradtak a várakozásoktól- tükrözi az amerikai kiskereskedelmi szektor idei visszaesését és az ország pénzügyi nehézségeit. A társaság a vártnál kisebb értékesítéseket a fenyegető fiskális problémáknak tulajdonítja. Ez aggályokat kelt a fogyasztók körében és a webes vásárlások visszaesését okozhatja az idei évben.
A 2012-es karácsonyi időszakban a legimpozánsabb eredmények a “Cyber Monday” napon -November 26.-án- születtek, amikor az e-vásárlók közel 1,5 milliárd dollárt költöttek el- ez pedig a 2011-es eredményhez képes 17 százalékos növekedést jelent. Ez a nap egyébként a marketing- terminológiában az év legfontosabb webes vásárlói napját jelöli, már 2005 óta.
A második legforgalmasabb nap december 15.-e volt, amikor 1,3 milliárdnyi értékben adtak el a webes kereskedők. December 17.-én, -amely ingyenes szállítási akcióiról ismert- több mint 1 milliárd dollárnyi online értékesítést tapasztaltak, amely óriási 76%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A legnagyobb vásárlási kedv december második hetében volt mérhető, amikor több mint 7 milliárd dollár értékben fogytak az online platformok készletei.
Forrás: http://www.marketinginfo.hu/