Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Újraálmodják a reklámot

→ Balázs

A vérprofi rendezvényen persze voltak hagyományos céges prezentációk, sok számmal és charttal, a Google számára a Telenor és a Gemius készített egy közös kutatást, amelyben a tévés szpotok visszaidézési mutatóit hasonlították a Youtube pre-roll hirdetéseinek visszaidézettségéhez. A reprezentatív kutatást, amely két hullámban zajlott, a 15-25 év közötti internethasználókból álló mintán végezte a kutatócég.

Az első hullámban volt tévés és Youtube-on futó szpot, akkor a reklámfelidézést mérték két csoportban, amelyek tévénézési szokásai azonosak voltak. Az egyik csoportban azok voltak, akik látták Youtube-on a reklámot, a másikban pedig olyanok, akik Youtube-on nem látták. Azok, akik Youtube-on látták, 77 százalékos, míg a többiek 57 százalékos reklámfelidézést produkáltak. Mivel a két csoport tévénézési szokásai azonosak voltak, a reklámfelidézésben megmutatkozó különbséget a Gemius a Youtube-kampánynak tudta be.

Egy évig dolgoztak a projekten

A Google munkatársai azt igyekeztek kidomborítani elsősorban, hogy digitális közegben egy reklámszpot mennyivel tud többet nyújtani, mint a klasszikus tévéreklámok. Voltaképpen a Re:brief projekt is ennek bizonyítása akar lenni. A Google munkatársai szerint a digitális reklámokat még mindig arra használják, hogy információt közöljenek, ahelyett hogy szórakoztatásra, a fogyasztók és felhasználók érzelmi alapú bevonására, összekapcsolására használnák inkább. a Re:Brief projekttel kísérletet tesznek arra, hogy ezeket a célokat megvalósítsák. A projektért felelős csapat 12 hónapig dolgozott a Re:Briefen, amelyről egyórás dokumentumfilmet is készítettek.

A cikk itt folytatódik: http://www.kreativ.hu/