Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

ÚJ megjelenést kaphatnak a Google Adwords hirdetések

→ Balázs
SEO

Elképzelhető, hogy hamarosan megújul majd a hirdetések megjelenése a Google találati listákon. Az újítás elsősorban az organikus lista feletti hirdetéseket érinti. Jelenleg valószínűleg egy tesztidőszak zajlik, mert a csak a keresések egy részénél látható az új dizájn.

 

MIBEN VÁLTOZIK A GOOGLE ADWORDS HIRDETÉSEK MEGJELENÉSE?

Jelenleg az organikus lista előtt lévő három Adwords hirdetés egy halvány, pirosas-barnás (talán barack színű) háttérrel kiemelve jelennek meg. Ezzel az organikus listától elkülönülve láthatjuk, hogy melyek a fizetett hirdetések.

Google AdWords hirdetései - régi megjelenés

Most viszont egy olyan megjelölést tesztel a kereső, amelyben ez a háttér eltűnik A hirdetéseket egy halvány vonal választja majd el az organikus találatoktól. Az újítást az Egyesült Államokban már néhány hete tesztelik, nemrég azonban már itthon is feltűnt.

Az új megjelenés legnagyobb változása az, hogy minden hirdetésnél látható egy „Hirdetés” felirat, ami egyértelműen azonosítja a fizetett hirdetéseket. A jobb oldali hirdetés lista felett szintén szerepel egy ilyen felirat.

Google AdWords hirdetései - új megjelenés

A tesztelés nem csak az asztali gépeken, hanem mobileszközön is zajlik.

Google AdWords mobil hirdetései

MIT HOZHAT A GOOGLE ADWORDS ÚJÍTÁSA?

Egyelőre sok következtetést nem szabad levonni, hiszen még csak egy néha jelentkező, tesztverzióban üzemelő újításról beszélhetünk. Az viszont kétségtelen, hogy, ezáltal jóval feltűnőbbek lehetnek a hirdetések.

Az eredeti megjelenésben az organikus lista feletti hirdetési blokk már nagyon egybeolvad a természetes, nem fizetett találati listával. A háttér nagyon halvány, szinte egybesimul a két rész.

Az újítás által azonban sokkal hangsúlyosabb lehet a hirdetések megjelenése. Ez kétélű fegyver lehet, mert bár a hirdetések feltűnőbbek lesznek, ugyanakkor sokkal jobban fog látszani hogy mi hirdetés és mi nem az.

Egyrészt a kiemelés odavonzza a tekintetet, ami akár növelheti is a hirdetések átkattintási arányát, hatékonyágát.

Elképzelhető viszont, hogy a felhasználók egy része – az egyértelmű megjelölés miatt – elkerüli a fizetet hirdetéseket. Valószínűleg ezért is teszteli a kereső az új megjelenést. Ha az utóbbi hatás lesz erősebb, akkor vélhetően az organikus rész nagyobb szeletet szakít majd a teljes forgalomból. Meglátjuk…

Látta már Ön is az Adwords hirdetések új arculatát?

Forrás: http://www.seotools.hu/