Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Új licit alapú hirdetési platform a magyar piacon

→ Balázs

Az Improve Digital és a Sanoma Media Budapest az elsők között vezet be RTB (real-time bidding/valós idejű licit alapú) hirdetési platformot a magyar piacon.

Stratégiai megállapodást kötött az amszterdami székhelyű Improve Digital és a Sanoma Media Budapest. Az innovatív RTA (real-time advertising) technológiai megoldásokat szolgáltató cég támogatásával létrejövő ADAPT elnevezésű automatikus aukciós értékesítési platform fejlett, öntanuló algoritmusok alapján optimalizálja a hirdetéseket.

Médiavásárlás helyett

A Sanoma szerint a nemzetközi trendeket követve a hazai hirdetési piac is változóban van. A felületek értékesítése egyre inkább automatizáltan zajlik és egyre több vásárlási mód létezik. Ma már itthon is megfigyelhető az a trend, hogy a hirdetők médiafelület vásárlás helyett egyre inkább célközönség vásárlásra koncentrálnak. Ennek leghatékonyabb módja, ha a célzás során anonim demográfiai és viselkedési (tartalomfogyasztási és keresési előzmények, érdeklődés) adatokat kombinálunk. Ehhez pedig real-time adatokra és hirdetési technológiákra van szükség.

A külföldi piacokon egyre elterjedtebb automatizált hirdetési rendszerek segítségével hatékonyabbá tehető a célközönség- és médiavásárlás. A technológia lényege, hogy minden egyes megjelenési lehetőséget valós időben (real-time) értékel különböző szempontok szerint, majd ez alapján határozza meg az adott megjelenés értékét és az adott felhasználónak kiszolgálandó kreatívot. Az RTB technológia megfelelő alkalmazása mind a hirdetői, mind a média oldal számára a legtöbbet hozza ki az adott megjelenésből.

RTB Magyarországon: ADAPT

Az ADAPT a Sanoma aukciós sales platformja, amely automatizált környezetben kínál különböző médiavásárlási módokat és öntanuló algoritmusok alapján optimalizálja a hirdetéseket a médiavállalat online portfolióján.

Az ADAPT mesterséges intelligencián alapuló optimalizáló algoritmusa minden egyes hirdetésmegjelenésnél 150 ezredmásodperc alatt dönt arról, hogy melyik kreatívot érdemes megjeleníteni az adott felhasználónak. A rendszer lehetővé teszi, hogy a hirdetők külön licitálhassanak minden egyes hirdetésmegjelenítésre. Az ADAPT a hirdetésre ajánlott licit ár, a vásárlási mód és a kreatív minőségi tényezői alapján határozza meg a hirdetések rangsorát.

A magyar vállalatnál 2013 őszén bevezetett ADAPT platformot a holland Sanománál már 2012 januárja óta, a finn Sanománál pedig 2013 nyara óta használják, így az ADAPT hazai bevezetését a nemzetközi tapasztalatok is nagyban segítették.

Forrás: http://www.marketinginfo.hu/