Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Ugrásszerűen nőtt a tablet-használat Magyarországon

→ Balázs
Hír & mobil

Magyarországon 2012-ben több mint 65 ezer táblagép talált gazdára a teljes hazai állomány pedig átlépte a 150 ezer darabot – derül ki az eNET-Telekom, “Jelentés az internetgazdaságról” témájú kutatásából.

Az MTI által idézett elemzés emlékeztet: az újonnan megjelent képernyők már képesek kiváltani tartalomfogyasztás terén a laptopokat és számítógépeket. Az eladások is ezt tükrözik: a múlt év végéig 65 ezer tabletet és 145 ezer számítógépet értékesítettek. Ez pedig azt jelenti, hogy az ünnepi időszakban már ugyanannyi tablet talált gazdára, mint amennyi PC.

Az eNET legfrissebb kutatása szerint – amely a táblagépek használati szokásait vizsgálta – Magyarországon a nemzetközi trendekhez hasonlóan a táblagép használat elsősorban otthoni tevékenység. A magyar felhasználók 55 százalékban otthon, 4 százalékban utazás, tömegközlekedés közben és csak 5 százalékban használják a munkahelyen. Mindennek valószínűsíthetően az az oka – vélik a szakértők -, hogy a táblagép elsősorban tartalomfogyasztási és nem tartalom előállító vagy munkaeszköz.

A használat ciklusait vizsgálva a táblagépek használata hétköznapokon a kora reggeli órákban felszökik, megelőzi az okostelefont és a számítógépeket is – ez a reggeli, otthoni hírfogyasztás periódusa. A nappali órák nagy részében az emberek számítógép-használatot részesítik előnyben – ezek a munkaórák -, mivel az munkaeszköz.

Az éjszakai órákban azonban újra a tabletek kerülnek előtérbe. Este 9 és éjfél között a felhasználók 62 százaléka ilyenkor használja készülékét. A használat időtartamára további adatokkal szolgál a kutatás. Eszerint: a táblagép használók 60 százaléka legalább 1 órán át használja naponta készülékét.

A szakértők megjegyzik: a tabletek tartalom tekintetében még nem tudnak igazából “többet” nyújtani, mint a számítógépek – mivel a tartalom adott az internet által – de mobilitásuknak és könnyű használhatóságuknak köszönhetően fokozatosan kezdik kiszorítani a szabadidős tartalomfogyasztásból a számítógépeket.

(rbl megjegyzés: nagyon kíváncsiak vagyunk miként hat a smart tv-s piac a tabletek piacára, hol keresztezik egymást)

A kutatás 2012 októberében készült, 1000 fős mintából, országosan reprezentatívan 15 és 65 éves kor között – tartalmazza az összegzés.

Forrás: http://www.marketinginfo.hu/