Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Twitter marketing: reklám 140 karakterben

→ Balázs

A twitter egy rémesen egyszerű mikroblog oldal egy apró csavarral. A megosztásra szánt gondolatok nagysága (nem mélysége) 140 karakterre van korlátozva. Ez valakinek lehet zavaró, hátráltató tényező, másoknak viszont (akik nem tudnak vagy akarnak egy tisztességes posztot megfogalmazni) maga a blog paradicsom.

Twitter marketing

Ezen leírás alapján nem sokban különbözik a Facebooktól ezért jogosan felmerülhet a kérdés hogy ugyan akkor mi értelme Twitteren is követőket keresni, kapcsolatot tartani.

 

Nos a Facebook szuper dolog de csak az ottani ismertségre és a vevőkkel folytatott kommunikációra felépíteni a teljes marketinget nem túl bölcs döntés. Na nem azért mert a Twitterrel kiegészítve már minden meg van oldva, de nem árt egy plusz felület ahol a rajongók, ügyfelek megtalálhatnak.

Jelenti ez azt, hogy teljesen azonos célokat szolgál mint a Facebook vagy, hogy ugyanazt a kommunikációs stílust igényli?

Egyáltalán nem!

Nézzük meg tehát alább egy pár pontban hogyan is kommunikálhatod céged, márkád eredményesen a Twitteren:

 

Megnyerő Twitter profil

 

Ezt a részt nem kell nagyon túlragozni. Fontos hogy profilunkat igényes, szimpatikus fotókkal lássuk el és a profilhoz rendelt ‘bemutatkozás’ is legyen egy egyedi, semmiképp sem reklámszagú szöveg.

 

Nézzünk pár példát a jó Twitter oldalra:

 

Twitter marketing

 

És pár elrettentő rosszat is:

 

Twitter marketing

Weboldalunk linkjét természetesen sose felejtsük el megadni hiszen anélkül hogyan jutna a kedves érdeklődő könnyen az oldalunkra.

 

Követők szerzése

 

Követők nélkül nincs sok értelme az egésznek (maximum annyi hogy plusz egy oldal ahonnan link mutat az oldaladra, ami SEO szempontból jó), ezért nézzük hogyan is kell megtalálni őket.

Kezdj el hozzád hasonló oldalakat keresni és követni. Azonos érdeklődésű, témájú oldalak esetén szinte biztos, hogy nyomban visszakövetnek.

Innentől kezdve pedig nincs más dolgod, mint olyan frappáns tartalmat gyártani, megosztani, ami nagy valószínűséggel nekik is tetszeni fog és retweetelésre (így hívják a Twitteren a Facebookon is megismert megosztást) méltónak találják majd.

Onnantól pedig már csak a tartalom minőségétől függ a retweetek száma, és az ezáltal szerzett követők tömege.

 

twitter8.png

Kommunikáció a Twitteren

Nah, itt lehet igazán megmutatni hogy követésre méltó az oldalad!

Sokan csak linképítő eszközként használják a Facebookal összekötve a Twittert. Ez esetben minden Facebookra kitett poszt automatikusan megjelenik Twitteren is, az eredeti posztra irányuló linkkel.

 

twitter9.png

 

Kényelmes ez? Bizonyára, hisz nem kell a karakter korlátra ügyelve újrafogalmazni a szöveget mehet minden úgy ahogy a Facebookra.

Célravezető ez? Bizonyos esetekben igen hisz egy hosszabb Facebook poszt csak így linkelhető be a követőknek.

A probléma ott van ha ezen Facebookról érkező posztokon kívül más tartalom nem is igazán található meg a Twitter faladon.

Ez azért lehet kényelmetlen, mert így üvölt az oldaladról, hogy csak arra használod, hogy követőidet egy másik közösségi oldalra irányítsd, és amúgy jóformán meg se nyitod az oldalt.

 

Személyesebb kapcsolat a Twitter követőkkel

Számtalanszor futottam bele ilyenekbe én is. Hiába írtam rá, nem válaszoltak, pedig pont ez lenne a rendeltetése a Twitternek: a követőkkel való személyesebb kapcsolat kiépítése.

Míg más oldalakon tartalom gazdagabb posztokra van szükség addig a Twitteren meg lehet osztani olyan dolgokat is, melyek lényegtelenebb de belsőségesebb információkat tartalmaznak. Ez segít hogy követőid még inkább kiismerjenek és megkedveljenek!

Ezen kommunikációs finomságok nélkül a Twitter elveszti igazi értelmét és hasznát!

 

Olvassa, nézi egyáltalán bárki?

Könnyű lenne ujjal az Egyesült Államokra mutogatni és bizonygatni mennyire felkapott és népszerű maga a Twitter, de nagyon jól tudjuk hogy hazánkban és a környező országokban nem is másodlagos, de harmadlagos szerepet tölt be a közösségi oldalak terén.

 

Ennek oka kérdéses. Szerintem nagyban függ a követhető magyar “sztárok” hiányától és a kissé idegen kezelő felülettől.

 

Mi adhat mégis reményt illetve indokot a használatára?

A folyamatosan bővülő regisztrálók száma, nem csak a hétköznapi felhasználók de a cégek és márkák terén is.

 

A folyamat gyorsításában szerepet játszat a fiatal generáció “tömeges” átpártolása a szülők által felügyelt Facebookról.

 

A Twitter jelenleg még egy csendesebb közvetlenebb online közösséggel bír Magyarországon, mely csak egy újabb indok és lehetőség a fogyasztókkal és érdeklődőkkel való kapcsolatunk elmélyítésére.

 

Szerző: Rönky Áron