Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Rekordot hozott a mobil-boom

→ Balázs
mobil

A múlt évben rekordszintre, 5,42 milliárd fontra nőtt a digitális (online és mobil) hirdetési piac az Egyesült Királyságban. A 2011-hez képest elért 12,5 százalékos bővülésben meghatározó szerepet játszott, hogy több mint duplájára nőtt a mobil reklámköltés. A hazai online reklámpiac 33,63 milliárd forintos volt tavaly.

A brit hirdetők 526 millió fontot költöttek mobilreklámra a múlt évben, ez 148 százalékos növekedést jelentett 2011-hez képest – derül ki az IAB megbízásából a PriceWaterhouseCoopers által készített felmérésből. A mobilpiacon tapasztalható ugrásszerű növekedésnek köszönhetően a teljes digitális reklámpiac is jelentős mértékben bővült, így 2012-ben már 5,42 milliárd fontos volt az Egyesült Királyságban. A 2011-hez képest elért 607 millió fontos fejlődés több mint felét a mobil szegmens adta. A mobilhirdetések adták a teljes digitális reklámpiac 9,7 százalékát a múlt évben. A szektor gyors növekedésében nagy szerepet játszott az okostelefonnal rendelkező felhasználók számának dinamikus bővülése, a britek kétharmada rendelkezett ilyen készülékkel a múlt év végén.

A hirdetők egyre gyakrabban vásárolnak integrált kampányokat, amelyek ötvözik az online és a mobil platformot. A mobiltelefon felértékelődését mutatja az is, hogy 2012 második felében a 100 legnagyobb angliai hirdetőből 20 hozott létre mobilra optimalizált weboldalt.

Komoly növekedést produkált tavaly az Egyesült Királyságban a videós hirdetések szegmense is, 160 millió fontot költöttek el így a reklámozók, ami 46 százalékos bővülést jelentett 2011-hez képest.

A digitális reklámpiacot továbbra is a keresőhirdetések uralják a szigetországban, a múlt évben 3,17 milliárd fontos volt ez a szegmens, 14,5 százalékkal nagyobb, mint egy évvel korábban. A display hirdetésekre 1,3 milliárd fontot, míg az apróhirdetésekre 853,8 millió fontot költöttek az Egyesült Királyságban tavaly. A közösségi oldalakon 24 százalékkal nőtt a reklámköltés 2012-ben az egy évvel korábbihoz képest, elérve a 328,4 millió fontot.

A Magyar Reklámszövetség által közölt adatok szerint tavaly Magyarországon 33,63 milliárd forintos volt az online hirdetési piac, ez 18 százalékos növekedést jelentett 2011-hez képest. A szegmens a teljes, 174 milliárd forintos hazai reklámpiac 19,2 százalékát adta, egy évvel korábban még csak 15,9 százalékos volt a részesedése.

Forrás: http://www.mmonline.hu/