Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Németországban cégautó a Porsche

→ Balázs
Hír

Európa legerősebb gazdasága adókedvezményeket kínál a cégeknek, ha hazai gyártmányú autót vásárolnak flottájukba, nem véletlen tehát, hogy a helyi luxusmárkák elterjedtek a cégeknél-számol be a Businessweek.

A Magyar Telekom többségi tulajdonosa- a Deutsche Telekom (DM) például 38 ezer német gyártmányú autót bocsát munkatársai rendelkezésére. A cég azonban nem csak az adószabályok miatt vásárol több prémium- autót flottájába, hanem arra is törekszik, hogy ezzel vonzó juttatást biztosítson alkalmazottainak és fenntartsa elégedettségüket. “Kapsz egy lehetőséget, hogy olyan autót vezess, amelyet egyébként soha nem engedhetnél meg magadnak”- kommentálta a trendet Michael Müller-Gönert, német közlekedési klub tisztviselője.

A ország vállalkozásai jellemzően kettő-négyévente cserélik le járműveiket és a jövedelmező hazai céges piac biztosítja a hátországot a nagy márkáknak – például a BMW-nek, az Audi-nak és a Porschénak- hogy erősítsék terjeszkedésüket külföldön.

A céges alkalmazottak nincsenek üzleti utakra korlátozva a vállalati autók használata során. A munkavállalók, az autó listaárának 1 százalékát adózzák le minden hónapban a használat során, míg a lap számítása szerint a lízingelt járművek közel 2 és félszer többe kerülnének a dolgozóknak, mint a kedvezményesen adózó céges autók. Ez a konstrukció sokkal kedvezőbb, mint más európai országokban.

Egyes szakértők azonban felhívják a figyelmet, hogy a magánautó eladások egyre csökkennek Németországban és bármely változás, amely lenyomná a cégautó keresletet igen káros lenne az autógyártóknak.

Forrás: http://www.marketinginfo.hu/