Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Mire kell, ha kell egyáltalán az Instagram, a Pinterest vagy a Flickr?

→ Balázs

A flogok számtalan embert segítettek már hozzá így vagy úgy az ismertséghez.

Elég csak a milliárdos pókerkirály Dan Bilzerianra vagy a legtöbb felhasználó követését elnyerő Kim Kardashianra, esetleg az őt követő hasonló népes táborral rendelkező Justin Bieberre gondolni.

E cikkben most kifejteném miképp is használd a híresebb alkalmazásokat, ha értékesítendő terméked nem a kokain, a fegyverek, a tested vagy az éneklés (netán ezek végtelen permutációi).

 

flog0.png

 

Hogy mi is a Flog?

A fotóblog (rövidített nevén: ‘flog’) egy olyan online blogolási forma amelyben elsősorban a képek kapnak főszerepet.

Számtalan online felület vagy alkalmazás enged teret az efajta vizuális önkifejezésnek. Nézzük is sorban a leginkább fiatalok körében oly gyakran használt fotóblog alkalmazásokat:

Instagram, Flickr, Pinterest – leginkább ezek csenghetnek ismerősnek.

 

flogok.png

 

Mielőtt valaki megijedne, ezen oldalak létjogosultsága nem csak a kép nézegetésekben rejlik. A felhasználók az ismerkedést, vélemény formálást, önkifejezést sőt még az informálódást is itt végzik képek formájában. Természetesen a szövegnek is szerepe van, de leginkább csak rövid képleírás, tagelés vagy a címkézés erejéig.

Nézzük gyorsan meg mikben különböznek és hasonlítanak ezen alkalmazások:

 

Instagram

flog1.jpg

Nagy HŰHAA-t nem kell várni nagyon egyszerű alkalmazással állunk szembe.

A felhasználó rendelkezik egy profillal ahova feltöltheti képeit illetve most már rövid videóit. Nincs szegmentálás, egy ‘falra’ kerül az összes kép.

A képek elláthatók felirattal, keresés szempontjából címkézhetjük őket és hogy ne legyen unalmas különféle effektekkel/szűrőkkel láthatjuk el meghatározott méretre szabott alkotásainkat.

Jól olvastad!

Teljesen mindegy milyen széles látószöggel dolgozol, ahhoz hogy posztolhasd remekműved, meg kell szabadulnod úgy a 40%-ától.

 

flog2.png

 

Egyéb korlátozó feltétel még, hogy kizárólag mobilról lehet képeket feltölteni, laptopról “elvileg” nem oszthatjuk meg őket.

Ezen elsőre idegesítőnek tűnő korlátok ellenére is hatalmas felhasználói táborral bír az alkalmazás. A szülők által felügyelt Facebookot (részben) kerülő fiatal réteg ezen oldalon éli ki az akár merészebb képekkel való kommunikációját. Nem véletlenül vette meg az imént említett cég még 2012-ben.

https://instagram.com/

 

Pinterest

flog3.jpg

 

Nah itt már több a lehetőségünk!

A felhasználó rendelkezik egy saját felülettel (ha úgy tetszik fallal) amin külön a képek csoportosítására szolgáló pinboard-okat hozhat létre.

A megosztásra ítélt képek feltölthetők (akár számítógépen is!) ezen board-ok valamelyikébe, annak témájának megfelelően vagy akár tetszés szerint.

Ha más felhasználó képe tetszik meg azt nyugodt lelkiismerettel ‘pinelhetjük’ a saját oldalunkra.

Továbbá likeolhatjuk, elküdhetjük, megoszthatjuk más felületeken vagy akár az eredeti oldalon is megtekinthetjük a képeket.

 

flog4.png

 

A Pinit gombot a keresőnkbe is be lehet építeni a gyorsabb posztolás érdekében.

Fontos továbbá megjegyezni, hogy többségében nők használják aktívan ezt az alkalmazást és ennek okán a leginkább őket érdeklő tartalmak a legnépszerűbbek az oldalon.

 

flog5.png

Íratlan szabály, hogy Pinteresre csak minőségi képeket tölthetünk fel, ezt önmagában az alkalmazás is elősegíti egy minimum 120*120 pixeles korláttal.

 https://hu.pinterest.com/

 

Flickr

flog6.png

 

A Flickr a legidősebb az említettek közül.

Szerkezetileg az Instagramra hasonlít leginkább de nincs korlátozva a képek mérete és albumok is létrehozhatók saját profilon belül.

Más képeit nem oszthatjuk meg profilunk oldalán, ugyanakkor automatikus feltöltéssel privát tárhelyként is funkcionálhat az alkalmazás. Ha jogtisztán szeretnénk képeket felhasználni, a Flickr remek terep erre. Keresést követően állítsuk a Licence-t Creative Commons-ra, és a keresési találatunkban már csak a jogtisztán, legálisan használható képek jelennek meg. Számmal találunk jó képeket, akár nyomdai anyagokhoz is. Fontos, hogy a képeket felhasználhatjuk, de nem kérhetünk érte pénzt! Ha Facebook oldalt üzemeltetsz, rendszeresen kommunikálsz weboldaladon, hírlevélben, a Flickr-t imádni fogod ezért.

Negatívumként kell megemlíteni, hogy Yahoo felhasználó nélkül nem léphettem be. Nem hiszem hogy valaha ismét használni fogom az ott kapott új e-mailcímem.

 https://www.flickr.com/

+1: Behance, a designer LinkedIn

flog7.jpg

 

A Behance némiképp különbözik az eddig felsoroltaktól.

Elsőre úgy tűnik a fotóblogok LinkedInével állunk szembe. Ez a mondat úgy ahogy meg is állja a helyet bár a Behance ennél azért rétegeltebb. Ide nem a hétvégi kirándulásról és buliról készült képeket várják az alkotók hanem a jelenlegi projektünkkel, munkánkkal kapcsolatos leírásokat, képeket, videókat. Ez egyfajta, a LinkedInhez igen hasonló online portfólió oldal. A különbség, hogy itt a fő eszköz a vizualizáció.

Tekintettel az oldal szakmai mivoltára cégek esetében leginkább ezen a felületen érdemes elkezdeni a közönség építést.

 https://www.behance.net/

Ezért használd a flogokat felhasználóként

A fenti alkalmazások mind remek időtöltést, informálódást kínálnak ha szenvedélyünk a tartalom megosztás. Előnyeikhez sorolható még, hogy a híres, celeb felhasználóknak közvetlen írhatunk és kis szerencsével válaszolnak is. Az effajta kapcsolatfelvétel nagy előny az ilyen fiatal startupok esetében. Persze Te is szerezhetsz inspirációkat saját főzős blogodhoz, vagy egy háttérképet egy ütős bejegyzéshez, ahogy a cégek.

 

Ezért használd a flogokat cégként

  • Inspiráció gyűjtés
  • Jogtiszta képek keresése
  • A célcsoportodat érdeklő témák figyelése, gyors reagálási lehetőség egy-egy hír kapcsán.
  • Elérés növelése: követők, rajongók irányítása weboldaladra a feltöltött képekkel, a vizuális portfólió kihelyezésével
  • SEO: a linképítés kézenfekvő eszközei
  • Kampánykiegészítés: meglévő kampányunk kiegészítő csatornái lehetnek

Ne használd, ha vállalkozásodnak, cégednek, termékednek vagy szolgáltatásodnak nem szerves része a látvány, megjelenítés vagy az ezzel kapcsolatos dolgok, akkor inkább ne! Csak erőltetettnek fog tűnni és igen reklámszagúnak. Ha és azonban a portékád művészi és látvány értékekkel bír, (netán még a fiataloknak is szól) ne félj ezt megosztani másokkal.

Próbáld átvezetni követőid az oldalra. Kösd össze Facebook profiloddal hogy minden kitett kép üzenőfaladon is megjelenjen.

Szervezz kampányokat amelyek interakcióra, tartalom generálásra ösztönzik követőid.

Írj ki versenyeket, ahol a rajongók kreativitásukat bevetve kell egy általad választott hesteg használatával indulniuk. Ilyen és ehhez hasonló játékos imidzs építésre valóak ezek az oldalak és semmikép sem a direkt, hirtelen reklámra.

Bár a képleírásokban elrejthetők linkek, véleményem szerint itt sokkal inkább a hosszú távú márkaépítés lehet a járható út. A követőid felé való állandó képes kommunikáció pedig csak erősítheti a köztetek lévő kötődést.

 

Rönky Áron