Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Még luxusórát is veszünk a mellékhelyiségből

→ Balázs

Az internetes vásárlók okostelefon-használati, mobilvásárlási szokásait mérte fel saját látogatói körében a Vatera.hu aukciós portál.

Meglepő eredményeket hozott a Vatera kérdőíves felmérése: a hazai okostelefon tulajdonosok 40,7 százaléka tévénézés közben, 27,4 százaléka pedig a mellékhelyiségben is nyomkodja készülékét. Akármilyen dolgukat végezzék, vásárolnak is közben a felhasználók – a megkérdezettek több mint negyede arról vallott, hogy választott már ki terméket az okostelefonján. Ennél is többen vannak azok, akik a vásárlás valamelyik fázisát telefonról bonyolították. A Vaterán idén tavasszal 750 ezer forintért is vettek már Omega márkájú karórát mobilról, sőt, egy Leopold Widhalm mesterhegedű is gazdára lelt úgy, hogy a vásárláshoz a vevő okostelefont használt.

Magyarország legnagyobb online piactere a magyarok okostelefon-használati szokásairól érdeklődött kérdőívében. A vaterázók két héten át válaszolhattak a kérdésekre. A válaszokból kitűnik, hogy a férfiak valamivel jobban vonzódnak a telefonok csúcsmodelljeihez: 61,9 százalékuknak van ilyen készüléke, a nők esetében ez az arány 57,3 százalék.

Az igazi meglepetés azonban nem az, hogy kik, hanem, hogy hol okostelefonoznak. A felhasználók közel fele munkavégzés közben, 45,4 százalékuk utcán pötyög, 27,4 százalékuk pedig a mosdóban üti el így az időt. 40,2 százalék a tévénézést dobja fel okostelefonozással. Mindössze remélni lehet, hogy az a 40,2 százalék, aki az autóban válaszra kattintott, utasként és nem vezetőként ült a kocsiban.

A Vatera felmérése szerint az okostelefonok olyannyira társaink a mindennapokban, hogy tulajdonosaik negyede velük étkezik, minden harmadik pedig számítógépezés közben is a kezében tartja a készülékét.

Azt, hogy nő az online vásárlás iránti kedv, jól mutatja, hogy a válaszadók jelentős része már vett valamit telefonról. Negyedük a terméket választotta ki, minden tizedik pedig a fizetést is telefonról intézte. Elsősorban az elektronikai cikkek és a háztartási gépek népszerűek, ezeket választja minden harmadik mobilos vásárló, de jól fogynak “online” a ruhák és a játékok is.

Azt, hogy mennyire fejlődik a mobilos vásárlás, a Vateránál is jól látják. “Idén egyetlen hónapban – márciusban – egy felhasználó 750 ezer forintért vett meg egy Omega karórát a telefonjával és 380100 forintért kelt el egy Bethlen Gábor aranyforint” – mondta Lunczner Ádám, a Veterát is üzemeltető Allegroup marketing vezetője. Emellett jutányos áron, 300 ezer forintért sikerült valakinek a Vaterán hozzájutnia egy Leopold Widhalm hegedűhöz, de egy dögös Yamaha motor is tulajdonosra lelt. 295 ezer forintért vitték el egy aukción – mobilról. “A Vatera mindent megtesz, hogy a jövőben könnyen menjen a vásárlás, hamarosan elkészül az online piactér 3.0-ás, okostelefonokra szabott applikációja” – jelentette ki Lunczner Ádám.

A Vatera kérdőívéhez fűzött kommentekből kiderül, hogy azért szeretik a vásárlók a mobiljukat, mert az mindig kéznél van. Arra a kérdésre pedig, hogy miért nem használják gyakrabban a telefonjukat, hogy vegyenek ezt-azt, a többség röviden válaszolt: pénz!

Forrás: http://www.marketinginfo.hu/