Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Kutatás: milliárdokat veszítenek a marketingesek évente

→ Balázs

A marketingesek Nagy-Britanniában, évente 4 milliárd dollárnyit veszítenek azzal, hogy adatok és a racionális döntéshozatal helyett, találgatásokra támaszkodnak- állítja a MarketingQED új tanulmánya.

A mintegy 459 marketingszakembert szondázó független felmérésben megállapították, hogy a válaszadók 39,4%-a, munkája során nagyobb valószínűséggel követi a cég múltbéli tapasztalatait, és 34,9%-uk azt, ami általános gyakorlatnak tűnik, míg mindössze 6,8%-uk kér tanácsot kollégáitól, illetve 6,1 %-uk külső ügynökségektől- írja az M&MGlobal.

Háromnegyedük 75,6% még soha nem alkalmazott adatspecialistát és az 1,6 milliárd dollárnál több marketing költségvetés felett diszponáló kollégák 25,6%-a egyáltalán nem foglalkoztatott statisztikust, közgazdászt, adatelemzőt vagy más szakembert előrejelzés, illetve kampányértékelés céljából.

Továbbá 22,4%-uk elismerte, hogy nem szokott értékelni a kampányok végén- az ügyben, hogy mennyire voltak hatékonyak a kiválasztott értékesítési csatornák. Az 1,6 milliárdnál nagyobb büdzsét kezelő marketingesek 37,2%-a, semmilyen elemzőeszközt nem használ.

“A legtöbb marketinges ösztönös döntésekre és konvenciókra épít, vagy olyan tapasztalatokra, amelyek általában jól működtek a múltban”- kommentált Glenn Granger, a MarketingQED vezérigazgatója . “Az a probléma, hogy ez a ritkán működik, és masszív veszteséget okoz. ”

“A marketing pokolian bonyolult: az egyszeri vásárlások többsége kapcsán rengeteg üzenet érkezik, számos csatornán keresztül, sok helyről, hosszú ideig, és ez túl sok adat, hogy azt agyunk feldolgozza”. “A marketingesek ki tudják találni, mi működik és mi nem, de a találgatások gyakran rosszak. Ők bekötött szemmel játszanak darts-ot- tette hozzá.”

A 2006-ban alapított londoni MarketingQED tanácsadócég elemzéssel és hatékonyságméréssel foglalkozik- egyebek közöt “marketing mix modellező” szoftvert is kínál.

Forrás: http://www.marketinginfo.hu