Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Kutatás: a praktikum helyett az érzelmek számítanak a karácsonyi vásárlásnál

→ Balázs

Karácsonykor az ajándékválasztásnál a praktikumnál többet nyom a latba, hogy mi tetszene szeretteinknek – derült ki a HappyBox friss, karácsonyi felméréséből.

A cég válaszadóinak többsége napokig járja a boltokat a megfelelő ajándékért, csupán 10 százalékuk a “last minute” vásárló. A megkérdezettek 85 százaléka szívesen jótékonykodik az ünnepek alatt, és közel ilyen arányban választanak olyan ajándékot, amelyhez jótékonysági akció kötődik.
Mikor, mit, mennyiért?
Az online kitölthető kérdőív közel 2800 válaszadójának 60 százaléka pár nap alatt elintézi a vásárlást, 30 százalék szerint egy jól megtervezett délután is elég arra, hogy beszerezzük a karácsonyi ajándékokat. Csupán minden tizedik ember rohan utolsó pillanatban az üzletekbe. Idén 25 százalék csak a családját lepi meg karácsonykor, a többség a barátoknak is vásárol, itt a legnépszerűbb választás a plüssállat. A kérdőív kitöltőinek ötöde a munkatársait is megajándékozza az ünnep alkalmából. A HappyBox felméréséből az is kiderült, a válaszadók átlagban összesen 25 000 forintot szánnak ajándékokra idén.
Tarolnak az érzelmek
Az ajándék kiválasztásánál legtöbben a szívükre hallgatnak, 66 százalékuk hasznos meglepetés helyett inkább olyan figyelmességet választ, amelyről biztosan tudja, hogy tetszést arat. Az ajándékok beszerzésénél a minőség az egyik legfőbb szempont a válaszadók szerint, ezután következik csak az ár.

A felmérésből az is kiderült, az ünnepek idején inkább választunk olyan ajándékot, melynek megvásárlásával másokat is támogathatunk. A kitöltők háromnegyede figyel oda a termékekhez kapcsolódó jótékonysági akciókra és részesíti előnyben a kezdeményezéshez köthető ajándékokat. A kérdőívet megválaszolók 85 százaléka gondol szerettein kívül másokra is és jótékonykodik az ünnepek alatt. A felmérés kitöltőinek 72 százaléka gondolja úgy, hogy karácsonykor inkább kedves, szeretetteljes ajándékkal lepi meg barátait, ez különösen a fiatalabb korosztályra igaz.
A Happybox-ról
A Happybox kiskereskedelmi hálózata ajándéktárgyak forgalmazásával foglalkozik, 2012-ben árbevétele elérte a 300 millió forintot. A Happybox Magyarországon tíz üzletet és egy webáruházat üzemeltet, melyben 35 embert foglalkoztat. Az üzletlánc 1991-ben jött létre, és olyan márkákkal van jelen a piacon, mint pl. a Nici, a Me to You, a Fizzy Moon, illetve a BDuck és a YooHoo.
A szegedi ÁGOTA Alapítványt idén 1 millió forint értékű adománnyal támogatja a cég.

Forrás: http://www.marketinginfo.hu/