Azt kértük weboldalunk és Facebook oldalunk látogatóitól, hogy amennyiben kertészkednek, készítsenek egy A4-es oldalnyi leírást, amiben megosztják velünk és olvasóinkkal, hogy minek hatására kezdtek el kertészkedni, milyen körülményekkel kellett megküzdeniük, milyen növényeket ültettek, milyen növénytársítást, ökológiai növényvédelmet használtak. Mert a saját kiskert egyik legnagyobb előnye, hogy vegyszermentesen lehet gazdálkodni, és ennél egészségesebb és olcsóbb élelmiszerforrás nincsen. A leírás mellé kértünk minimum 3 fényképet is, hogy lássuk, hogyan is néz ki a leírásban szereplő kert valójában.
A beérkező pályamunkákat az általunk felkért szakmai zsűri bírálta el 4 kategóriában, de szerepet adtunk a látogatóknak is: ők a versenyzők adatlapján lévő Facebookos Tetszik gomb megnyomásával szavazhattak arra a kertre, amelyik nekik a legjobban tetszett vagy támogathatták ismerősüket, hogy az nyerjen.
A játékot saját oldalunkon hirdettük meg, népszerűsítettük a Facebookon és hírlevélben, valamint megkértük partnereinket és barátainkat is, hogy osszák meg saját olvasóikkal a játék leírását tartalmazó oldalt.
A játék július 8-ám került meghirdetésre és szeptember 1-ig vártuk a nevezéseket. A megadott határidőre 12 szuper nevezés érkezett.
A 12 elsőre nem tűnik magas számnak, de a feladat nem volt egyszerű, nem lehetett 1 kattintással, vagy ahogy a korábbi quízünkben 8 kattintással játszani: mi a www.termelotol.hu oldalon direkt olyan játékot akartunk indítani, ami elgondolkodtat, másoknak segítséget nyújt. A játék indulásakor a nyereményeket sem tudtuk megnevezni, a szponzorok a játék ideje alatt véglegesedtek.
Szeptember 1-től indulhatott a szavazás, igazából ekkor indult meg az élet az oldalon, hiszen itt már elegendő volt egyet kattintani a voksoláshoz. Nem volt szempont a kattintások mennyisége, nem jutalmaztuk a kattintókat külön ajándékokkal, bíztunk a beküldött leírásokban és a játékosok baráti körében, no meg a Tetszik gomb megnyomásakor az szavazó üzenőfalára kiírt postban.
Az eredmények
A hatás nem maradt el. A játék oldalait több ezren látogatták meg, több mint 1200 alkalommal nyomták meg a látogatók ezeken az oldalakon a tetszik gombot. Bár nem volt feltétel a Termelőtől.hu oldal „Kedvelése”, így is több mint 150-el nőtt az oldal kedvelőinek száma. Az aktivitást mérő Talking about this (… ember beszél róla) szám pedig az átlagos 2500-ról 6000 felé emelkedett. A játékkal kapcsolatos oldalak pedig bekerültek az elmúlt fél év 10 leglátogatottabb oldalai közé, ahol olyan nagy érdeklődésre számot tartó oldalak vannak, mint a termelői piacok oldalai, vagy olyan hatásos bulvár tartalom, mint a „Megszólalt a Tesco vezér, jön a drágulás!”.
A szponzorokkal még nem egyezettük, így még nem tudjuk pontosan milyen kereskedelmi értékkel bírt számukra a játék támogatása, ezzel még adós vagyok, de több szponzor jelezte, hogy tetszett nekik, végre egy értelmes, építő játékban vehettek részt. (Egy szponzorálást amúgy sem lehet úgy vizsgálni mint egy promóciót).
A játéknak igen, de a történetnek koránt sincsen vége: a játék oldalai, a versenyzők adatlapja továbbra is elérhető oldalunkon, elérhető a Facebook oldalunkon is, a Google kereső robotjai beindexelik, más oldalak hivatkoznak rá, azaz még sok-sok hónapig hozza majd az oldalra a látogatókat.
A játék induló weboldala megtekinthető a http://www.termelotol.hu/vetemenyeskertek-hosei címen, és érdemes elolvasni a versenyzők pályamunkáit is, már csak azért is, mert a verseny az utolsó pillanatban nemzetközivé vált, nevezett egy Angliában élő olvasónk is, és meg is nyerte az egyik szakmai kategóriát és 234 szavazattal a közönségszavazást is.
Önnek miben segíthetünk? iroda@rblmarketing.hu
Rönky Balázs, rblmarketing.hu / termelőtől.hu