Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

James Bond a hirdetők kedvence

→ Balázs

Egyetlen korábbi Bond-film sem váltott ki akkora érdeklődést Észak-Amerikában, mint a 007 – Skyfall. A film forgalmazása 87,8 millió dolláros, azaz 19,5 milliárd forintos rekordösszegű hétvégi bevétellel kezdődött meg. A produkcióból a moziüzemeltetők és a forgalmazók mellett jó néhány világcég is hasznot húzhat.

A Daniel Craig főszereplésével készült kémthrillerre a csütörtöki premier előtti vetítésekkel együtt 90 millió dollárért, tehát 20 milliárd forintért váltottak jegyet a nézők a tengerentúli bemutatkozás első négy napján – írta a hirado.hu.
A Sony és az MGM stúdió közös produkciójában született 23. hivatalos Bond-epizód globális összbevétele ezzel 518,6 millió dollárra – 116 milliárd forintra – emelkedett.

Összehasonlításképpen, 2008-ban a Quantum csendje 67,5 millió dolláros premierhétvégével mutatkozott be Észak-Amerikában, a 2006-os Casino Royale első hétvégi bevétele pedig alig haladta meg a 007 – Skyfall debütáló bevételének felét.

A moziüzemeltetők és a forgalmazók mellett az új James Bond-filmben a termékeiket elhelyező világcégek is örülhetnek a látogatottsági statisztikának.

Daniel Craig ugyanis Tom Ford-öltönyben harcol a gonosz ellen és Heinekent iszik, ha éppen ráér, de felbukkan a vásznon a Sony Vaio, a Coca-Cola Zero és a Caterpillar logója is. Ez első látásra nem tűnik soknak, pedig egyáltalán nem kevés: a produkció 150 millió dolláros költségvetésének csaknem egyharmadát a termékelhelyezésből származó pénzek tették ki.

Lapinformációk szerint a legtöbbet a sörmárka fizetett a szuperprodukcióban való megjelenésért. „Az együttműködés anyagi része üzleti titok” – válaszolta a Marketing&Mediának Tóth Gergely, a Heineken stratégiai kommunikációs menedzsere arra a kérdésünkre, hogy mekkora összegekről van szó. „Kizárólag olyan projektekbe vágunk bele, amelyek által fogyasztóinknak különleges, egyedi élményt nyújthatunk” – világít rá a Heineken stratégiájára a szakember.

Érdekesség, hogy a Heineken esetén nem sima termékelhelyezésről van szó, hanem keresztpromócióról, a sörmárka ugyanis egy spotot is készített Daniel Craiggel. Azaz a filmmel összekötötték a reklámozást.

A Skyfall apropóján a Coca-Cola is készített reklámfilmet. „Az új James Bond-film kapcsán a Coca-Cola Zeróhoz több országban kötődik promóció is” – magyarázza Andok Ágnes. A Coca-Cola Magyarország kommunikációs vezetője azt mondja, a termékelhelyezésben azért látnak fantáziát, mert a célcsoport számára releváns környezetben, a legtöbbször fogyasztás közben jelenik meg a márka.
(A filmes termékelhelyezésekről még többet olvashat a Marketing&Media hétenmegjelenő számában.)

Forrás: http://www.mmonline.hu/