A hazai online vásárlás évek óta töretlenül fejlődik, folyamatosan emelkedik az online boltok száma, az interneten elérhető termékek köre.
A magyar online vásárlók közel egyharmada rendszeresen és magabiztosan szerzi be a termékeket az internetről, egynegyedük pedig igyekszik minél több forrásból tájékozódni online vásárlásaik előtt – derült ki Árukereső.hu legfrissebb kutatásából, melynek fókuszában az online vásárlók vásárlási szokásainak vizsgálata állt. A felmérést az Árukereső megbízásából a GKI Digital Kft. készítette.
Az online vásárlók kor szerinti megoszlása (Forrás: GKI Digital, Árukereső.hu)
Lakóhely szerinti eloszlás (Forrás: GKI Digital, Árukereső.hu)
Online vásárlók végzettség szerint (GKI Digital, Árukereső.hu)
Az online vásárlók kor szerinti megoszlása (Forrás: GKI Digital, Árukereső.hu)
Ma már az internetes vásárlás nem csak a fiatalok kiváltásága, hiszen mind a közép korosztály, mind az idősebbek jelentős súlyt képviselnek a vásárlók körében. Az online vásárlás területi koncentrációja is megszűnt már, nem csak a budapestiek élnek ezzel a lehetőséggel, sőt a vásárlók közel 4/5-e már vidéki lakos. Továbbra is igaz azonban, hogy a rendszeres jövedelemmel rendelkezők jelentik az online vásárlás bázisának magját.
Lakóhely szerinti eloszlás (Forrás: GKI Digital, Árukereső.hu)
Hazánkban az egyes típusok aránya az online vásárlók csoportján belül:
- a rutinosak (31%)
- az utánajárók (26%)
- a kezdők (14%)
- az alkalmi vásárlók (11%)
- az akcióvadászok (10%)
- a kalandorok (8%)
Az online vásárló sokaságon belül a hat csoport közül a rutinos vásárlók köre jelenti a legnagyobb csoportot, őket követi az utánajáró vásárló típus. Az, hogy az internetes vásárlók között minden negyedik ebbe a csoportba tartozik, jól jelzi, hogy az online vásárlás ma már tényleg nem csak az alacsonyabb árakról szól, sokkal inkább az internet adta lehetőségek – kényelem, gyors információszerzés, ellenőrzés, válogatás – egyre teljesebb körű kihasználásáról. Az online vásárlók körében ugyanakkor minden tizedik ember az akcióvadászok körébe tartozik, akik számára a gyorsan és könnyen elérhető kedvezmények köre még mindig az egyik legfontosabb tényező.
Online vásárlók végzettség szerint (GKI Digital, Árukereső.hu)
Az online vásárolt termékek toplistáját Magyarországon a számítástechnikai cikkek és a könyvek vezetik.
Forrás: http://www.marketinginfo.hu