Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Hogyan tűnhetsz ki a tömegből?

→ Balázs

3 aranyszabály a jó infografikához

 

Előző infografikával foglalkozó cikkünkben megmutattuk milyen a rossz infografika és mire figyeljünk oda, hogy ne kövessük el a legtipikusabb, leggyakoribb hibákat.  Mostani cikkünk pedig 3 olyan alapvető tulajdonságát mutatja be ennek a fantasztikus vizuális megoldásnak, amit minden adatvizualizációval foglalkozónak legalábbis kisujjból kellene kirázni.

A 3 aranyszabály

Megbízható adatok (1) igényes dizájnba csomagolva (2), világos és egyértelmű módon, megosztható formában (3); a jó infografika három alappillére. Lássuk őket részletesen!

1) Meggyőző, releváns adatok

  • Mindig valódi, helytálló adatokkal dolgozz!
  • Csak tudományosan megalapozott, hiteles forrásból származó adatokat használj forrásként!
  • Csekkold a tényeket – ha az adat, amivel dolgozol nem valós, akkor az infografikád sem lesz az!
  • Ne vessz el az adathalomban és ne vesszenek el az olvasók sem – csak azokat használd, amikre tényleg szükséged van az infografika érthetőségéhez!

2)      Igényes és gazdag grafika, letisztult dizájn

  • Óvatosan a színekkel – a kevesebb több!
  • Az egyszerűség nevében – használj egyszerű, könnyen érthető megoldásokat az „adatok becsomagolására”!
  • Közvetítsd az üzenetet egy pillantással – végy pár adatot, számokat majd varázsold őket egy képpé!
  • Hozz létre kapcsolatot az egyes szakaszok között – használd ki az adathierarchia adta lehetőségeket!
  • Bizonyosodj meg róla, hogy az adatok és a grafikus elemek egyeznek!
  • A méret igenis lényeg – a képszélesség 735 pixelnél (ez a sztenderd) és 5000 pixel magasságnál ne legyen nagyobb!

 3)      Kapós, ütős cím és történet

  • Válaszolj meg egy izgalmas kérdést, hogy megnyerd a közönséget – egy jó infografika a „MIÉRT?” kérdéssel indít.
  • Hass az érzelmekre – használj valós adatokat, hogy 450%-kal több reakciót válts ki a közönségedből, mint egy normál poszttal átlagosan.
  • Meséljen az infografikád – egy teljes történetet másodpercek alatt!
  • A kevesebb több, a szöveg esetében is – használj könnyen olvasható betűtípust, és ne a szöveggel próbálj érvényesülni!
  • Egy szó többet mond, mint ezer – 1000 szónál többet soha ne használj!
  • A képméret legyen annyira kicsi, amennyire csak lehet (lehetőleg jpg),
  • Ne felejtsd ellátni embed code-dal!

 

Misley Helga

A képek forrásai: