Aki tud olvasni a sorok között és”érzi” a Google üzleti filozófiáját, sejthette, hogy valamire készülnek a Googleös fiúk: ismét optimalizálták keresési algoritmusukat.
Már hónapokkal ezelőtt elkezdődött. Folyamatosan kaptuk a figyelmeztetéseket a Webmastertoolsba általunk beregisztrált, nem mobil barát oldalakról:
„Mobilos használattal kapcsolatos problémák javítása itt: …
A Google rendszerei tesztelték webhelyének 59 oldalát, és úgy találták, hogy az 100%-uk kritikus mobilos használhatósági hibákat tartalmaz. Ezen 59 oldal hibái jelentősen befolyásolják a mobilos felhasználók webhelyével kapcsolatos tapasztalatait. Ezeket az oldalakat a Google Keresés nem fogja mobilbarátnak tekinteni, ezért okostelefonos felhasználók számára ennek megfelelően jelennek meg, és a rangsorolásban elfoglalt helyük is eszerint alakul.”
A keresési algoritmust a mai nappal frissítették, amit szakmai berkekben csak MOBILEGEDDON-ként emlegetnek, és komoly keresési találat átrendeződés várható a mobil eszközökről indított keresések esetén.
Miről is szól a mai frissítés?
Az már elég elcsépelt, hogy az okos telefonos és táblagépek elterjedésével a mobilról történő internetezés drasztikusan növekszik. Ugyan így nő azoknak a száma is, akik mobil eszközeiken keresnek valamit az interneten, elsősorban a Google kereső használatával. A mobilról történő keresések aránya hazánkban még csak 10-15% körül alakul az asztali gépekhez képest, de vannak olyan országok, ahol eléri akár az 50%-ot is. Persze ez is, mint sok minden, iparág függő.
A változtatás teljesen logikus. Azoknak, akik mobil eszközön keresnek, elsősorban olyan weboldalakat jelenít meg a Google keresője, ami mobil eszközre optimalizált, így a felhasználói élmény garantált. Olyan ez, mintha egy e-mailes megkeresésre postai levélben válaszoltak volna eddig, de most végre e-mailben történik a reagálás (megtörtént egy hazai távközlési szolgáltatóval).
Mit kell tenni?
Ha nem akarunk látogatókat veszíteni, el kell készíteni a weboldal responsive változatát, ami alkalmazkodik minden eszköz képernyőjének felbontásához.
Az igazság az, hogy eddig is sok látogatót veszthetett az, aki nem fejlesztette tovább weboldalát, hiszen a felhasználók egyre jobban hozzá vannak szokva a felhasználói élményhez, azt az oldalt olvassák, ahol azt könnyedén megtehetik.
A Google a te mobil barátod
A Google korábban már elérhetővé tett egy online felületet, ahol megvizsgálhatjuk, hogy a Google mobil barátnak látja-e a weboldalunkat. Mobil barát vizsgáló
Mi lehet tenni?
Két megoldás létezik.
1) Ha van időd és értesz is hozzá, akkor végig böngészed a Google útmutatóit és megpróbálod magad mobil baráttá tenni az oldaladat
2) Szólsz a webes csapatodnak, vagy ha nincsen, akkor megkeresel bennünket és segítünk az átalakításban.
De nem érdemes az időt húzni, mert a konkurencia is lépni fog (ha már nem lépett) és azon kapod magad, hogy az oldalad látogatottsága, a megkeresések és rendelések száma csökken.
És az fájni szokott.
Írjál nekünk,nekem és 48 órán belül ajánlatot adunk az átalakításra:
Rönky Balázs
06 30 6803903