Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Ezt hozza 2013 a reklámiparnak

→ Balázs

Minden globális és egyéb piaci bizonytalanság ellenére jóslásba mert bocsátkozni az Adage hétfői cikke a reklámipar jövő évi trendjeit illetően. A puritán, lényegre törő módon megírt lista nagyon is konkrét megállapításokat is tartalmaz.

1. A reklámpiac 500 milliárd dolláros piac. A WPP idei becslései szerint a piac megközelítette ezt a számot, a Magna Global és a Zenith Optimedia szerint jövőre meghaladja majd.

2. A 2012-es és 2013-as növekedés egyaránt 3,9 százalékos lesz. Ezt mind a Group M, a Magna és a Zenith Optimedia becslései megerősítik.

3. A globális rekláköltés sosem volt még ekkora. Talán meglepő az adat, de 2011-ben a reklámra költött hirdetői pénzek meghaladták a 2008-2009-es válságot megelőző csúcsot a Zenith szerint. A Magna decemberi előrejelzése tovább megy ennél: szerintük a reklámpiac 2017-ig minden egyes évben új rekordot dönt majd.

4. A régiós eloszlás igen egyenetlen lesz. Az ázsiai, csendes-óceáni és latin amerikai piacok már most túlszárnyalták a recesszió előtti évek szintjét, míg mondjuk az Egyesült Államok nem fogja elérni a 2007-es csúcsszintet legalább 2015-ig a Zenith Optimedia szerint. Nyugat-Európa fellendülésre számíthat ugyan 2013-ban, de kérdés, hogy mikor éri el újra a 2007-es csúcsot.

5. A fejlődő piacok legyűrik Amerikát. A feltörekvő piacok 2014-ben a globális költés harmadát kapják majd, ami meg fogja haladni az USA részesedését a reklámtortából a Zenith Optimedia előrejelzése szerint, amely azt is megállapítja, hogy a fejlődő piacok adják majd a globális reklámköltés-növekedés 61 százalékát 2012 és 2015 között.

6. Az óriás BRIC. Vagyis Brazília, Oroszország (Russia), India és Kína (China), melyek a feltörekvő gazdaságok reklámköltésének közel felét teszik ki. 2017-re a Magna szerint a 10 legnagyobb reklámpiac között lesznek mind a négyen, ebből is Kína második helyen lesz az USA mögött.

7. A reklámpénz ötöde a digitális területre áramlik. 2013-ban a net az újságokat lenyomva második helyre lép a legnagyobb médiumok rangsorában a tévé mögött, a Zenith Optimedia szerint közel 20 százalékot birtokolva majd a teljes költésből, a növekedésnek pedig a 60 százalékáért felel majd 2012 és 2015 között.

8. A tévé aránya a reklámtortából idén volt a legnagyobb. A Group M szerint a teljes torta 43 százalékát, a Zenith Optimedia szerint 40.2 százalékát kapta idén a tévé. Utóbbi úgy számol, hogy ez az arány 40 százalék marad 2015-ig.

9. 46 milliárdos reklámköltő van világszinten. Ennyi volt azoknak a hirdetőknek a száma, amelyek 2011-es médiaköltése meghaladta az egymilliárd dollárt világszerte az Ad Age DataCenter alapján. Ezek közül 43 globális költő, három pedig régiós vállalat (AT&T,Berkshire Hathaway, Verizon Communications).

10. Szépségápolás rulez. A világ legnagyobb hirdetői kategóriája az autós és az élelmiszerszektor előtt és egynegyedét teszi ki a 2011-es 100 legnagyobb költőnek. Ide tartozik a világ három legnagyobb hirdetője is: a Procter & Gamble, a Unilever és a L’Oréal.

Forrás: http://www.kreativ.hu