A Socialmedia Today közzétette várakozásait az ágazatban várható idei tendenciákról.
A legfontosabb fejleményeknek a Twitter tőzsdei bevezetését, valamint a Google és a Facebook algoritmus frissítéseit látják- amelyek szerintük felkavarják a digitális marketing ágazatot 2014 során.
Továbbra is a tartalom a király
A Socialmedia Today felmérése szerint a marketingigazgatók 78%-a hisz a saját gyártású tartalomban, a marketing a jövőjét tekintve. A legtöbb szakember elfogadta, hogy a tartalom a fő erőforrása a digitális munkának. A lap várakozásai szerint trenddel összhangban a szegmensben utat törnek maguknak a content discovery alkalmazások- többek között a Flipboard, a Pulse és a Fancy. Emellett a Facebook mobilhirdetési platformja is további jelentőségre tesz szert.
Nő a videó marketing jelentősége
Úgy látják: magától értetődő, hogy videókat közvetíteni képes üzenetek tízszer erősebb marketinghatást fejtenek ki, mint a szöveges tartalom. Példának a Kony2012 című CSR tartalmú rövidfilmet hozzák fel, amely vírusvideóként egy éjszaka alatt sikert hozott.
Jóslatuk szerint a mobileszközökkel kombinált videótartalmak még inkább jelentőségre tesznek szert a 2014-es évben. A várakozást “anyagi alapon” alátámasztja, hogy például az Instagram, a Snapchat és a Vine saját videókészítő alkalmazással rukkoltak elő, amelyek nemcsak a megtekintést, hanem a megosztást is lehetővé teszik.
Közösségi média diverzifikáció
A platform szerint 2013 a közösségi média növekedésének éve volt- e tendencia pedig idén folytatódik. Adataik szerint marketingesek 93%-a már üzleti célra használja közösségi médiát, miközben új hálózatok- így a Pinterest, a Vine és az Instagram népszerűsége hullámszerűen nőtt és alkalmazásuk a mindennapok részévé vált. E különleges hiánypótlónak számító platformok alkalmazása a fogyasztói kapcsolatokban és a márkaépítésben tovább fog növekedni.