Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

E-kereskedelem: nem szívesen fizetünk a szállításért

→ Balázs

A Boston Consulting Group új, 1.500 amerikai fogyasztót szondázó felmérése, arra kereste a választ, hogy mi ösztönöz további online vásárlásra. A válaszadók- dacára az egymással versengő kereskedők növekvő számának- mindössze 9%-a említette az aznapi termék szállítás lehetőségét.

Ugyanakkor a válaszadók csaknem háromnegyede az ingyenes szállítást említette fő szempontként. És – nem meglepő módon-, az alacsonyabb árak, a megkérdezettek közel fele szerint kínálnának vonzó lehetőséget- írja a warc.com.

Az elemzés megállapította, hogy az online vásárolt áru aznapi kiszállításáért- egy 50 dolláros ügylet esetén, a fogyasztók átlagosan 7,50 dollárt hajlandóak kifizetni szállítási díjként. Ez a szám kisebb, mint a jelenlegi szállítási díjátlag. “E szolgáltatás iránti kereslet és a vásárlók fizetési hajlandósága nem esik egybe ahhoz, hogy a költségeket fedezzék”- kommentált Rob Souza, a Boston Consulting Group a partnere.

A trend afelé irányul, hogy a vásárlók kivételes körülmények között veszik igénybe az aznapi szállítás szolgáltatását, például akkor, amikor last-minute ajándékhoz akarnak jutni, vagy képtelenek fizikális áruházakban beszerezni a választott terméket.

Az egyik fő csoport, amelyet leginkább érdekel ez a lehetőség, a 30 év alatti korosztály jómódú – évi több mint 150.000 dollárt kereső tagjai. Ám ők, az amerikai e-kereskedelmi piac vásárlóinak kevesebb, mint 2%-át teszik ki.

A tanulmány szerint, a kiskereskedők az aznapi kézbesítés lehetőségét korlátozott számú termék esetén vetik be- általában olyan áruknál, amelyek kicsik, könnyűek és magas haszonkulccsal eladhatók. Ilyenek például elektronikai és irodai eszközök, vagy például a ruhák, bár a fogyasztók még ezek késedelem nélküli leszállítása esetén is vonakodnak pluszdíjat fizetni.

“Mi nagyon szkeptikusak vagyunk aziránt, hogy ez- mint önálló üzletág bevételt hozhat”- mondta Vladimir Lukic, a Boston Consulting Group felmérésének egyik készítője.

A kutatás végkövetkeztetése az, hogy az aznapi szállítás egy hiánypótló szolgáltatás marad, amelyet a fogyasztói hűség építésére használnak egyes kiskereskedők.

Forrás: http://www.marketinginfo.hu/