Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Bevezető a keresőoptimalizáláshoz

→ Balázs
Google & SEO

Az internet piaci megjelenése óta léteznek különféle keresőmotorok, amelyek kulcsszavak és kifejezések segítségével a böngésző társadalmat eljuttatják az ő keresésüknek megfelelő oldalakra.

A mai Y vagy Z generáció számára ez a kereső nem más, mint a Google, de azok, akik még fekete-fehér tv-n kezdték a képernyőfüggést, ráadásul hétfőnként a csehszlovák adással kellett beérniük, na, ők még emlékezhetnek AltaVistára, Alta Vizslára, Heurékára is. És van a Yahoonak és a Microsoftnak is keresője, de mi Magyarországon ezeket nem igen használjuk. Ezért van az, hogy amikor azt mondjuk, hogy kereső, gyakorlatilag a Google keresőjéről beszélünk. Hangsúlyozzuk: itthon, máshol, például a cseheknél más a helyzet, nekik van nemzeti keresőjük, a Seznam.

A keresőkből érkező látogatót nevezzük organikus/természetes forgalomnak, de mára már az összes kereső tele van fizetett hirdetésekkel. Ahogy a keresőmotorok egyre nagyobb forgalmat generáltak az internet térnyerésével, úgy nőtt a verseny az egyes kulcsszavakra megjelenő oldalak között. Így született meg a keresőoptimalizálás, azaz a SEO.

Mi is az a SEO?

A SEO egy angol mozaikszó, mely annyit tesz: Search Engine Optimization. Ennek a magyar fordítása a keresőoptimalizálás, egy egyre gyakrabban használt kifejezés, mivel az ügyfél szerzés egyik legkézenfekvőbb módja – iparágtól függetlenül – egy mutatós és könnyen használható weboldal készítése. Legyen akármilyen csili-vili honlapunk, forgalom nélkül pont annyit fog érni, mint egy gyönyörű prospektus, ami csak az íróasztalunk fiókjában hever.
Az organikus forgalom begyűjtésére szakosodott szakma a SEO.

Bevezető a keresőoptimalizáláshoz

A keresőoptimalizálás értéke

A találati lista elején többnyire fizetett hirdetések szerepelnek (a képen zölddel jelölt elemek az organikus találatok). A hirdetések után első helyen álló találatra átlagosan a keresők 25%-a kattint rá. Amennyiben használt monitorokat árulok és a „használt monitor” kulcsszóra meg sikerült szerezni a Google első helyét, havi 2000 keresőból átlagosan 500 az én oldalamon fog kikötni. A kérdés az, hogy 500 látogató mennyit ér nekem. Monitorok árulása esetén ez az 500 látogató sokkal többet ér, mint egy hírportálnál, ahol a bevételi forrást egyedül a reklámok jelentik.  A használt monitoros példa esetén, ha a Google-ben hirdetnénk és azt szeretnénk, hogy legalább az 500 látogatót elérnénk, az akár 60.000 Forintunkba is kerülhetne. És ez csak egy hónap! Ezzel szemben a keresőoptimalizálás nem egyetlen kulcsszóra fókuszál, hanem egy szélesebb palettára és majdnem minden esetben okos befektetés!

 

Bevezető a keresőoptimalizáláshoz

 

Fontos megérteni, hogy a keresőoptimalizálás egy hosszútávú folyamat. Nem egyik pillanatról a másikra jönnek az eredmények, folyamatos odafigyelést, törődést is igényel.

A következő cikkekben a SEO folyamatot fogom bemutatni, így akinek van ideje, türelme és affinitása akár maga is belevághat!

Nagy Nándor