Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

Átalakul a francia kiskereskedelem

→ Balázs

A McKinsey tanácsadócég kutatása szerint a francia vásárlók évente 140 milliárd eurót költenek élelmiszerre, amely szám arányos a többi kiskereskedelmi szegmens költéseivel. A franciák arányosan hasonló szinten költenek a boltokban, mint a németek, Németország fogyasztói ugyanakkor 15 millióval többen vannak.

Bár a válság kitörése óta a szektor bevételei stabilizálódtak, növekedést nagyrészt nem tudtak produkálni, nem utolsósorban a gyengébb fogyasztói bizalom miatt. A francia felnőttek 89%-a vélekedik úgy, hogy a recesszió már begyűrűzött, míg Európa-szerte 74%, globálisan 64% a borúlátó fogyasztók aránya- állítja a warc honlapja.

Ennek egyik eredménye az online kiskereskedelem fokozott bővülése. Immár 38 millió francia vásárol ezen az útvonalon, amely majdnem a kétszerese az öt évvel ezelőtti számoknak. Az internetezők közel háromnegyede egészíti ki ily módon vásárlásait, szemben a 2006-ban mért 40%-kal szemben. A web által generált értékesítés, körülbelül 20%-kal növekszik évente. Mitöbb, a mobil kiadások 171%-kal 2,2 milliárd euróra nőttek az elmúlt évben.

A legnagyobb digitális kereskedelmi szereplő az utazási piac 19%-kal, míg az élelmiszer eladásoknak, csak 2%-a származik online eszközökről. Az iparági átlag 6%.
A McKinsey ugyanakkor megjegyzi: a francia internetezők lassabban zárkóztak fel a kattintva vásárlók táborához.

Franciaországban az öt legnagyobb élelmiszerlánc biztosítja az online eladások 75%-át, a listát a Carrefour vezetil 23,2%-os részesedéssel. A “click and collect” élelmiszer-vásárlások a 2010-es 2,3%-ról megnégyszereződtek, e téren az éllovasnak az Auchan és a Leclerc számít.

Az országban nagyban növekedett az organikus élelmiszerek forgalma, ez a piac ma 4 milliárd eurós. A francia vásárlók 43%-a nyilatkozott úgy, hogy felárat fizetne azokért az árukért, amelyek CSR hitelesítést kaptak.

Forrás: http://www.marketinginfo.hu/