Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

A vásárlás lehet a táblagépek igazi haszna

→ Balázs

A világon eddig nagyjából 120 millió tabletet adtak el. Az Android platform nagyon erős a piacon, a vásárlósok mintegy 90 százaléka azonban iPaden zajlik.

Kubatov Márk, a Canecom szakembere a csütörtöki Smartmobil konferencián elmondta: a táblagépek belopták magukat a felhasználók szívébe, az eszközök megvásárlása utáni kezdeti lelkesedés után azonban általában alábbhagy a használat intenzitása, mivel még nem nagyon találták meg a hagyományos médiafogyasztás melletti lehetőségeket a userek.

“Ez az az eszköztípus, amit talán a legjobban szeretnének kihasználni a felhasználók. A vásárlás az egyik ilyen kihasználási lehetőség” – fogalmazott a szakember. Felhívta a figyelmet arra is: míg okostelefonon a legnépszerűbb termékek sorrendben a könyvek, a belépőjegyek, a ruhák és kiegészítők, a videók és a zenék, addig tableten a könyvek után rögtön a ruhák és kiegészítők valamint az e-könyvek következnek. Látható tehát, hogy a képernyőméret sokat számít, nem lehet egy nagy “mobil” kalap alá venni a különféle készülékeket.

A használat környezete is más, esténként például szívesebben használunk táblagépeket, s ekkor sokkal nyugodtabb, befogadóbb állapotban találhatnak meg minket a kereskedelmi üzenetek. A tabletes vásárlók mintegy háromnegyede egyébként elégedett volt az élménnyel, bő kétharmada pedig, ha választhatna, a tabletet választaná vásárláshoz okostelefon helyett.

Kubatov Márk az optimalizáció fontosságára is felhívta a figyelmet. Sok webáruház az esetlen, “elbénázott” felhasználói élménnyel riasztja el potenciális tabletes vásárlóit. A hozzáállás persze érthető, hiszen a táblagépek képernyőmérete hasonlít a laptopokéhoz, a cégek pedig nem akarnak költeni a tabletes optimalizálásra, pláne hogy többségük okostelefonos megjelenésre már költött egyszer, a nem túl távoli múltban. Ennek ellenére megérné a nagyobb mobilképernyőre is külön figyelni. A Fab.com webáruház, az Ebay vagy a Sephora például az optimalizálás elvégzése után, gyakorlatilag egyik napról a másikra 3-4-szeres növekedést tapasztalt a tabletes konverzió terén, egy 5-10 százalékos kosárérték-növekedéssel megtoldva. “A fejlesztés költsége valószínűleg napokon belül megtérült” – fogalmazott a szakember.

Forrás: http://www.marketinginfo.hu