A Google + jelenleg megbukott mint Facebook tipró konkurens közösségi oldal. Jelenti ez azt, hogy teljesen felesleges?
Koránt sem!
Ellentétben a Facebookkal a G+ “kihasználása” nem az oldalon való közvetlen értékesítést és az ügyfelek szerzését jelenti. A követőinkkel való kapcsolat tartás sajnos megbukott annak okán, hogy magyar viszonylatokban igen kevesünknek képezi mindennapi részét a G+ használata. Még szerencse viszont, hogy a célpiac döntő többsége által használt kereső a Google a végletekig szinkronba van hozva a fentebb említett közösség oldalával!
Hogy hogyan is leszel ezáltal elérhetőbb, láthatóbb a keresőben jövendőbeli ügyfeleid számára? Nézzük gyorsan a legfontosabb pontokat:
Jó ha van
Amennyiben létrehozunk vállalkozásunknak Google + céges oldalt és ezt (az itt leírtak szerint) még a weboldalunkkal is összekötjük, akkor az ezentúl publikálásra kerülő tartalmak jobb helyezést érnek el a keresési versenyben. Fokozhatja továbbá eredményességünket ha rendszeresen osztunk meg tartalmat a G+ oldalon. Nem lényegtelen ugyanakkor az a tény sem, hogy az ily módon összekötött céges profil tekintélyes helyet tudhat magáénak a képernyőn egy-egy keresés után. Csináljuk meg hát szépre azt a profilt!
+1, megérett a meggy
Ha egy tartalom elnyerte tetszésünket, azt a like gomb helyett a +1 funkcióval tudjuk jelezni a Google + világában. A képlet igen egyszerű: minél több +1 – et érdemel ki a szóban forgó tartalom, annál előrébb kerül a találatok listáján. Tégy meg mindent hát hogy látogatóid vallási buzgalommal nyomkodják a weboldaladba vagy blogodba beépített kis +1 ikont.
Kis plusz az AdWords-höz is!
Amennyiben vállalkozásunk már rendelkezik G+ céges oldallal úgy lehetőségünk nyílik AdWords hirdetéseinkhez “közösségi jelzéseket” megjeleníteni. Lényegében nyerünk plusz egy sornyi szöveget mely a követőink számát közvetíti az olvasó felé. Nem hangzik hatalmas dolognak de bizonyítottan növeli a kattintások számát.
Légy helyben!
Amennyiben helyhez kötött vállalkozást vezetsz, legyen az akár egy kertmozi, golfpálya, fodrászat, kocsma vagy cukrászda, abban az esetben fontos hogy jelen legyél a Google térképszofverén, a Maps-en. Ez a pár kattintással elvégezhető folyamat térképes segítséggel fogja ellátni az internetezőt aki így könnyebben rád lelhet.
Véleményem
Úgy gondolom a fenti lépések igazán nem követelnek rengeteg fáradságot és figyelmet ugyanakkor ehhez képest alkalmazásuk a megjelenést és ezáltal az értékesítést igen befolyásolhatják. Mind emellett persze szükség van továbbra is a Facebook nyújtotta vagy bármilyen más, egyéb marketing lehetőségekre de semmiképp ne halasszunk el egy ilyen kézenfekvő eszközcsokrot mint a Google +.
Rönky Áron