Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

A marketinges rosszabb a politikusnál

→ Balázs
Hír

Az Adobe és az Edelman Berland kutatócég közös felmérése szerint az emberek (köztük a szakmában dolgozók is!) társadalmilag hasznosabb munkának tartják a bankár-, az ügyvéd vagy akár a politikusi pályát, mint a marketingest, miközben elismerik, az üzlet szempontjából elsőrendű fontosságú.

Az Adobe ezerfős mintán végzett kutatást az Edelman Berland kutatócég segítségével, amiben arra keresték a választ, mennyire értékelik az emberek (és maguk az érintettek) a marketingesek és a reklámszakemberek munkáját – írja az Advertising Age. A megkérdezettek háromnegyede 18 év feletti fogyasztó, a maradék pedig a fent említett szakmákban dolgozó szakember.

A válaszadók túlnyomó többsége úgy gondolja, a marketing nagyon fontos az üzlet szempontjából, és hatékonyságát sem vitatják: 90 százalékuk tartja úgy, hogy stratégiai fontossága van, ugyancsak 90 százalék szerint pedig elsőrendű fontosságú.

A probléma azonban akkor kezdődik, amikor a marketing társadalmi hasznosságáról kérdezték a résztvevőket, ugyanis csak 13 százalék gondolta úgy, hogy a marketing nyújt valamit a közösségnek. Az eredmény annak tükrében még lehangolóbb, hogy a bankár- (32 százalék) és a politikusi pályát (18 százalék) is hasznosabbnak tartják, mint a marketinget, ami a színészi pályával van egy szinten ezen a téren. Az egyetlen munkakör, ami még a marketingesnél is alacsonyabb presztízzsel bír, a pr-szakemberé, esetükben 11 százalék, a már említett szakmabelieknek pedig 35 százaléka gondolta úgy, hogy társadalmilag értékes munkáról van szó.

Az Adobe marketingigazgatója, Ann Lewnes szerint az embereknek nagyon korlátozott és idejét múlt tudása van arról, mit csinál egy marketinges vagy egy reklámos, a rossz hírnév jó része szerinte abból is fakad, hogy az emberek nem tudják, mennyire nagy tudást igényel és mennyire össze van fonódva a technológiai újításokkal.

A kutatásban résztvevőket a reklámfogyasztási szokásaikról is megkérdezték, amiből kiderült, az emberek leginkább a nyomtatott sajtóban szeretik a reklámot (45 százalék), szűk egynegyedük pedig televízióban is megnézi azokat. Csak 2 százalékuk figyel oda közösségi oldalakon a reklámokra, míg nem volt olyan válaszadó, aki az applikációkban elhelyezett reklámra jó szemmel tekintene. A nagy közösségimédia-hájp kellős közepén arra is oda kellene figyelni, hogy a válaszadóknak csak 2 százaléka gondolta úgy, hogy egy márka Facebook-oldalán megjelent információ hitelt érdemlő – áll az AdAge cikkében.

A fentieket figyelembe véve, és hozzátéve, hogy ezerből 250 megkérdezett marketinggel foglalkozó felső vezető volt, a reklámiparnak el kell gondolkodnia a változtatáson – vonja le a következtetést a cikk szerzője, főleg, ha azt is megfontoljuk, hogy a válaszadók 53 százaléka „egy rakás lósz*rnak” nevezte magát a marketinget.

Forrás: http://www.kreativ.hu/