Sokan, sokféleképpen próbálták már eltemetni a QR-kódot, de ennek ellenére a 1994-ben, Japán kifejlesztett vonalkódszisztéma máig tartja magát. A legújabb fejlemény a trónfosztással kapcsolatban, hogy a Ricoh két évvel ezelőtt született “Clickable Paper” nevű technológiához most végre mobilalkalmazás is készült, ami Androidon és iOS-en egyaránt elérhető. Az alábbi videón szemügyre vehetitek, hogy működik a CP Clicker névre keresztelt applikáció.
A Clickable Paper alkalmazás anélkül tudja értelmezni az információt, hogy külön rázoomolnánk a kódra vagy a logóra. A kattintást / koppintást követően többféle opciót kínál fel: választhatunk, hogy mondjuk az amazonos linket, a kapcsolódó YouTube videót, vagy éppen a weboldalt szeretnénk megtekinteni, de akár azonnal kitweetelhetjük vagy meg is oszthatjuk Facebookon az információt. Mindez azért nagy fejlemény a QR-kódhoz képest, mert egyrészt nem kimondottan nevezhető esztétikusnak, másrészt csak egy adott oldalra tud juttatni.
A Ricoh mellett egyébként a Google, a HTC, a Buick és a Delta Airlines is próbálkozott már saját QR-kód alternatívával.
Forrás: http://btl.hu/cikk/2014/01/10/qr-kod-helyett
(SocialDaily)