Kik vagyunk? Mit csináltunk? Kiknek dolgoztunk? Miket készítettünk? Karrier Kapcsolat Blog
rblmarketing blog

A Facebook is változtatott algoritmusán

→ Balázs

Fuhhhh, micsoda nap!

Először a Google jött ki keresési algoritmusának frissítésével, ami a mobil eszközökről indított kereséseket érinti (itt írtam róla), most pedig a Facebook változtatott a hírfolyam megjelenítési algoritmusán, a Googlehöz hasonlóan a felhasználói élmény növelésére hivatkozva.

A változtatás célja, hogy hírfolyamunkban jobban egyensúlyba kerüljenek ismerőseink által és cégek, márkák, ismert személyiségek üzleti céllal megjelenített tartalmai.

A Google változtatásával a webfejlesztők járnak jól, a Facebook módosításai pedig a social média szakembereknek hozhatnak munkát. De a változtatások legnagyobb nyertesei a felhasználók.

Jó-jó, de csináljanak az üzleti felhasználók?

A legegyszerűbb (de nem a legjobb) megoldás, ha még több pénzt öntenek a Facebook hirdetési rendszerébe és így próbálnak bekerülni a célcsoport hírfolyamába.

A másik megoldás a célzott, releváns tartalom. Ami érdekli a rajongókat. Ez mindenhol fejtörést okoz. Azt mindenki tudja (illetve majdnem mindenki), hogy weboldalunkon és Facebook rajongói oldalunkon rendszeresen kell tartalmat megjeleníteni.

A neheze azonban itt kezdődik, ahol a cégek többsége fennakad: mit írjunk és ki írja?

Ha kiadom a tartalom írását, az milyen lesz? Érthet-e egy huszonéves ahhoz az üzlethez, amiben én dolgozom 15-20 éve? Írhat-e rólunk, a termékeinkről, szolgáltatásainkról olyan cikket, amitől nem hogy nem röhögnek ki, hanem élvezettel olvassák, megosztják?

A jó hír az, hogy igen. Tényleg. De kell hozzá az ügyfél is. Át kell adnia minden információt üzletéről, ügyfeleiről.

És ami nagyon fontos, hogy megértsenek: nem a cégről kell írni, hanem a cég ügyfeleihez, célcsoportjához, az ő problémáikra kell reagálni, megoldást kínálni.

Ezért kell a tartalom stratégiát a célcsoport szegmensekre bontásával és belőlük buyer persona készítéssel kezdeni. Ez a második lépés az adatbázis elemzést követően.

Sok kérdést kaptunk a buyer personákkal kapcsolatban, amit egy cikkben hamarosan feldolgozunk.

Addig is szép estét, bár még nincs vége a napnak, lehet, hogy az Apple vagy a Microsoft is bejelent még ma valamit.

 

Rönky Balázs

a cikk és a kép forrása: hubspot.com